BRATISLAVA.Dopady hospodárskej krízy, oslabovanie okolitých mien voči euru či rozdielne sadzby dane z pridanej hodnoty (DPH) na Slovensku a v okolitých krajinách negatívne pociťuje na výsledkoch predaja aj prevádzkovateľ siete veľkoobchodných centier spoločnosť Metro Cash & Carry Slovakia. "Keď porovnáme to aký počet nákupov bol minulý rok v okolitých krajinách a teraz, tak sú to obrovské nárasty," konštatoval v stredu na stretnutí s novinármi regionálny riaditeľ spoločnosti pre Slovensko Ladislav Žember. Podľa jeho slov je však odliv zákazníkov všeobecný faktor, ktorý spoločnosť vo vlastnej réžii môže len ťažko ovplyvniť. Prepad predaja na Slovensku v porovnaní napríklad so susednou Českou republikou je pritom podľa riaditeľa spoločnosti pre vzťahy so zákazníkmi Aleša Drábka väčší. Zástupcovia spoločnosti nechceli konkretizovať výšku dopadov spomínaných externých faktorov na výsledky predaja. Ako však uviedla hovorkyňa spoločnosti Markéta Světlíková trend v tejto oblasti sa začína stabilizovať.
Podľa Drábka je pre spoločnosť problematické presne identifikovať koľko percent z poklesov je daných tým, že zákazníci klientov spoločnosti nakupujú menej alebo nakupujú v cudzine a aká časť je daná tým, že klienti nakupujú v cudzine. Ako však dodal "vo finále je tam prepad". Poukázal však na fakt, že minulý rok bol z hľadiska spoločnosti v predaji na Slovensku extrémne silný, takže aj túto skutočnosť treba pri porovnávaní výsledkov brať do úvahy. Metro Cash & Carry Slovakia v súčasnosti pripravila aj v reakcii na dopady hospodárskej krízy pre klientov nový cenový systém, v rámci ktorého prispôsobuje svoje ceny na základe ich porovnávania s konkurenciou, či zavádza objemové zľavy pre verných klientov.
Na Slovensku má firma Metro Cash & Carry v súčasnosti päť veľkoobchodných centier, v Ivanke pri Dunaji, v Žiline, Nitre, Košiciach a vo Zvolene. Na Slovensku firma zamestnáva 1 380 ľudí a v minulom roku dosiahla tržby vo výške 503 mil. eur. Metro Cash & Carry Slovakia je súčasťou nadnárodnej skupiny Metro Cash & Carry International. Tá pôsobí v 32 krajinách sveta a prevádzkuje vyše 655 veľkoobchodných samoobslužných centier. Obchodné centrá Metro prevádzkujú výlučne veľkoobchodný predaj potravinárskeho a nepotravinárskeho spotrebného tovaru registrovaným podnikateľom.