BRATISLAVA. Potvrdzujú to aj minuloročné výsledky, ktoré zverejnila spoločnosť TNS SK. Objem výdavkov v tejto produktovej kategórii sa v roku 2008 v SR vyšplhal na viac ako 281 miliónov eur (8,5 miliardy Sk).
Druhú priečku obsadili banky, ktoré na reklamu vynaložili 146,7 milióna eur (4,4 miliardy Sk) a na treťom mieste nasledujú automobilky s investíciami do reklamy v objeme 124,1 milióna eur (3,7 miliardy Sk). Poradie na ďalších priečkach v prvej desiatke podľa produktových kategórií obsahuje výrobcov nápojov (111 miliónov eur; 3,3 miliardy Sk), kozmetiky (105 miliónov eur; 3,2 miliardy Sk), cukroviniek a slaných výrobkov (76,9 milióna eur; 2,3 miliardy Sk). Za nimi nasledujú farmaceutické firmy, výrobcovia potravín, parfumérie, pracích a avivážnych prostriedkov.
V porovnaní s ostatnými krajinami V4 je Slovensko jedinou, kde reklamné prvenstvo patrí telekomunikáciám. V Poľsku táto produktová kategória skončila na druhom mieste za potravinami a v Čechách jej tiež patrí druhá pozícia, no prvenstvo tam získala tlač a knihy. V Maďarsku telekomunikácie skončili až štvrté, pričom najväčším zadávateľom reklamy tam bol v minulom roku bankový sektor.
"Farmaceutické firmy v Maďarsku inzerujú oveľa viac než v Čechách a na Slovensku a v Poľsku zase dominujú potraviny," uviedol na margo najvýraznejších rozdielov v regióne riaditeľ spoločnosti TNS SK Ivan Šimek.