SME

Opel bude musieť znížiť ceny, ak chce zachovať pracovné miesta

Opel bude zrejme musieť znížiť ceny o 40 %, aby predal dostatok áut a mohol splniť sľub týkajúci sa zachovania pracovných miest ...

BERLKIN. Opel bude zrejme musieť znížiť ceny o 40 %, aby predal dostatok áut a mohol splniť sľub týkajúci sa zachovania pracovných miest v Nemecku.

"Tento trh sa bude skladať zo značiek bojujúcich o prežitie a lacných áut, ak reštrukturalizácia Opela pôjde podľa plánu," myslí si šéf britského internetového predajcu áut Broadspeed.com Simon Empson. Predpokladá, že Magna International, ktorá zrejme získa Opel v kontinentálnej Európe a Vauxhall v Británii, bude musieť znížiť cenu áut o "40 % alebo viac", aby dosiahla svoje predajné ciele.

SkryťVypnúť reklamu

Kanadsko-rakúsky výrobca autodielcov Magna International stojí na čele skupiny, ktorá rokuje o kúpe Opela a Vauxhallu od General Motors (GM). Podľa Tima Adama, ktorý je profesorom pre podnikové financie na Humboldtovej univerzite v Berlíne, štruktúra dohody od nových vlastníkov požaduje viac zvýšenie produkcie než vytváranie zisku. Spoločnosť sa totiž výmenou za krátkodobý úver od nemeckej vlády vo výške 1,5 miliardy eur (45,19 miliardy Sk) zaviazala zachovať pracovné miesta v Nemecku.

Ak Opel vo vlastníctve Magny skutočne zníži ceny, ako bolo uvedené vyššie, do cenovej vojny sa zrejme zapoja aj automobilky Ford Motor a PSA Peugeot Citro‰n. To vyvoláva obavy týkajúce sa zotavenia európskeho automobilového priemyslu, ktorý sa nachádza v najhlbšej recesii od skončenia Druhej svetovej vojny. Zatiaľ to totiž vyzerá tak, že spotrebitelia budú kupovať iba autá so zľavami.

SkryťVypnúť reklamu

"Každý sa snaží generovať zisk a najrýchlejšou aj keď nie nevyhnutne najefektívnejšou cestou je zľava," myslí si šéf nemeckého Centra pre automobilový výskum Stefan Bratzel. "Peugeot, Renault a Ford si musia byť istí, že sa neocitnú v priekope pri ceste."

Európske automobilky v tomto roku vyrobia 17,7 milióna áut, čo je o 10,4 milióna menej, než sú schopné, uvádza spoločnosť IHS Global Insight. Európske závody GM v tomto roku využijú svoje kapacity zrejme na menej ako 62 %.

Podľa šéfa podnikovej rady automobilky Opel Klausa Franza by spoločnosť mala preniknúť na viac veľkých trhov, a potom by mala predávať 2 milióny áut ročne. To by vyžadovalo zvýšenie kapacít závodov automobilky viac ako o 200.000 áut ročne, keďže teraz dokáže Opel za rok vyrobiť 1,76 milióna vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Dohoda medzi GM a Magnou závisí od úverov v celkovej hodnote 4,5 miliardy eur (135,57 miliardy Sk) od európskych vlád. Magna sa zaručila, že nezatvorí ani jeden nemecký závod Opela.

Ponuka Magny, ktorá je finančne krytá ruskou Sberbank, zahŕňa aj expanziu na ruský trh. To tiež podporuje špekulácie, že Opel chce zvýšiť produkciu výrobou lacnejších áut. Magna sa stala preferovaným záujemcom a zvíťazila nad ponukou talianskej automobilky Fiat sčasti preto, že Fiat chcel znížiť produkčné kapacity Opela a Vauxhallu.

Tim Adam z Humboldtovej univerzity si myslí, že záujmy nových vlastníkov Opela môžu viesť k rozhodnutiam, ktoré predĺžia straty automobilky. "Nikto z nových vlastníkov nemá výraznú motiváciu, aby v najbližších rokoch maximalizoval zisky. Noví vlastníci sú skôr motivovaní zvyšovať náklady."

SkryťVypnúť reklamu

Magna bude priamo profitovať z predaja svojich autodielcov Opela a GM dostane z každého predaného auta licenčné poplatky za použitie patentov a technológií, ktoré sú vo vlastníctve amerického koncernu, tvrdí Adam. Sberbank zasa získa na plánovanom partnerstve s ruským výrobcom OAO GAZ, ktorého banka tiež financuje.

Magna však tvrdí, že pre ňu je prioritou zisk Opela. Generálny riaditeľ kanadsko-rakúskej spoločnosti 3. júna povedal, že neziskové firmy nie sú dobré pre spoločnosť. Magna navyše stále bojuje o to, aby mohla zatvoriť niektoré fabriky. Franz takisto 3. júna vyhlásil, že sa vedú tvrdé rokovania o zachovaní závodov v britskom Lutone a belgických Antwerpách. Podľa nemeckých médií môže dohoda o predaji automobilky skupine vedenej Magnou viesť k zrušeniu 11.000 pracovných miest, z toho 2600 v Nemecku.

SkryťVypnúť reklamu

Magna by mala v automobilke Opel vlastniť 20 %, Sberbank 35 %, GM si má ponechať 35 % a zvyšných 10 % by malo pripadnúť zamestnancom spoločnosti.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Opel

Súvisiace témy: Práca, Nemecko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (21. 4. 2025)
USD 1.136
AUD 1.785
CZK 25.009
JPY 161.980
CAD 1.577
GBP 0.859
HUF 407.600
PLN 4.274
CHF 0.929
SEK 11.028

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 833
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 632
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 529
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 192
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 106
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 838
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 725
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 147
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 480
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 601
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 17 673
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 214
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 689
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 699
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Americkému turizmu hrozia škody v miliardách dolárov.


TASR 6
Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 1
Plniaca linka jedlého oleja v Palme z konca 60. rokov.

Mali prvú automatickú linku na Slovensku.


5
Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor presvedčil úradníkov z magistrátu.


12
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 147
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 480
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 601
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 17 673
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 214
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 689
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 699
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu