BRATISLAVA. V priebehu tohto týždňa spustila Slovenská pošta nový portál Poštafórum. Včera ho v tlači uvádzali celostránkové inzeráty, pre ktoré môže prísť generálny riaditeľ Slovenskej pošty Libor Chrásta, nominant SNS, o miesto. Reklamná agentúra využila pri propagácii portálu Chrástov plat, ktorého výšku spochybňuje Nový Čas.
Teraz minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer) zvažuje, či ho odvolá. Hovorca ministerstva Stanislav Jurkovič povedal, že vzniknutá situácia si žiada vysvetlenie a o Chrástovi sa rozhodne v pondelok. Samotný šéf pošty tvrdí, že po odbornej stránke je s ním minister spokojný: „Ostatné veci sú politickým rozhodnutím."
SNS si za svojím nominantom stojí: „O jeho odvolaní neuvažujeme a účelovú kampaň proti nemu vnímame nielen ako dielo niektorých médií, ale aj subjektov, ktoré sa nedávno snažili o prevzatie určitej časti činnosti, ktoré prináležia Slovenskej pošte," povedala hovorkyňa strany Jana Benková.
Projekt Poštafórum vytvorila podľa zadania agentúra VYV PR. Jeho cieľom je zvýšiť spokojnosť zákazníkov, umožniť podávanie námetov a sťažností a diskutovať o aktivitách pošty. Od júla spustila agentúra skúšobnú prevádzku, sprevádzala ju mediálna kampaň. Na piatkových inzerátoch v tlači sa objavili tri otázky: Je skutočne plat generálneho riaditeľa Slovenskej pošty 5 miliónov?, Žije Pošta z našich daní? Ste zvedaví, načo má Pošta dve sídla?
„Rozhodli sme sa, že na otázky uverejňované v médiách by sa malo odpovedať na Poštafóre," povedal riaditeľ agentúry VYV PR Roman Holeš. O obsahu inzerátov za 13-tisíc eur generálny riaditeľ Chrásta podľa neho nevedel. „Nebola to aktivita pošty, ale naša," povedal.
Agentúra za ne zaplatila zo svojich zdrojov. „Nie je nič neobvyklé, keď agentúry robia niektoré veci pre klienta zadarmo. Veď je to partnerstvo," povedal Holeš.
Slovenská pošta mala zaplatiť len za zriadenie internetovej stránky. Ostatné financie sa viažu na jej návštevnosť. Tieto peniaze však už pošta agentúre VYV PR nevyplatí. Ešte vo štvrtok premiér Robert Fico požiadal ministra dopravy, aby „zastavil takúto nezmyselnú kampaň".
Slovenská pošta v piatok oznámila, že s agentúrou jednostranne vypovedala zmluvu.