BRATISLAVA. Pre agentúru SITA to povedal hovorca SkyEurope Tomáš Kika v reakcii na plánované otvorenie prvej pravidelnej linky Wizz Air na Slovensku z Bratislavy do Ríma. Linka má byť sprevádzkovaná 20. septembra tohto roku so štyrmi letmi týždenne. Z Bratislavy do Ríma lieta aj SkyEurope.
"Wizz Air ponúka produkt, ktorý je viac podobný produktu Ryanairu než SkyEurope, Tam, kam Wizz Air lieta z Prahy trikrát do týždňa, my lietame trikrát denne. Chcú konkurovať s nami napriek tomu, že nám konkurenciu robiť nemôžu, pretože ponúkame iný produkt," tvrdí Kika. Wizz Airu podľa hovorcu SkyEurope absolútne chýba zložka obchodných pasažierov.
Výkonný viceprezident Wizz Air John Stephenson sa počas prezentácie 1. júla netajil ambíciami, že chcú nahradiť na Slovensku SkyEurope. Wizz Air podľa neho plánuje v Bratislave v budúcnosti otvoriť aj svoju základňu a v priebehu niekoľkých rokov sa chce stať lídrom v leteckej doprave na Slovensku. Spoločnosť zároveň rokuje o otvorení liniek aj s letiskami v Košiciach a v Poprade, ale k dohode zatiaľ nedospela.
"Majú silnejšie reči než skutky," povedal Kika na adresu Wizz Air. "Súkromná spoločnosť, ktorá nie je verejne obchodovaná na burze, nezverejňuje svoje finančné výsledky, chce byť konkurentom iba v momente, keď niekto iný môže mať problémy," dodal hovorca SkyEurope. Za zvláštne tiež označil, že pri oznámení vstupu na slovenský trh prichádza iba s jednou linkou, aj to v čase, keby mohla mať SkyEurope problémy.
Wizz Air chce po čase sprevádzkovať v Bratislave ďalšie pravidelné linky bez ohľadu na to, ako sa vyvinie situácia okolo SkyEurope, ktorá čelí finančným problémom a je pod ochranou súdu pred veriteľmi. Na rozdiel od zadlženej SkyEurope sa nechce Wizz Air púšťať do aktívneho boja s írskou nízkonákladovou leteckou spoločnosťou Ryanair. Wizz Air, na rozdiel od SkyEurope, nezverejňuje svoje hospodárske výsledky.