BRATISLAVA. Reklamné agentúry a médiá spustili tento týždeň nekomerčný marketingový projekt Bojovníci proti kríze. Jeho zámerom je presvedčiť ľudí, že aj oni môžu tlmiť dosahy hospodárskej krízy.
„Sme spotrebitelia, teda nie sme len obeťami, ale sme aj spolutvorcami ekonomického prostredia,“ povedal Juraj Vaculík, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska, pričom priznal, že projekt je spolovice revolučný a spolovice naivný.
Vaculík zdôraznil, že sa do neho bez nároku na honorár pustili odvekí rivali na trhu. Chcú zmeniť náladu v spoločnosti, aby neprevládol umelo vytvorený pesimizmus.
Cieľom kampane nie je nabádať ľudí na zvýšenú spotrebu, ale nasmerovať ich k normálnemu spotrebiteľskému správaniu. „Tým, že udržíme spotrebu v rozumnom chode, pomôžeme si všetci navzájom,“ tvrdí Vaculík. „Hodnota kampane je ťažko vyčísliteľná, v každom prípade bude veľmi veľká. Podľa prvých odhadov bude stáť okolo dvoch miliónov eur,“ dodal.
V kampani vystupujú skutoční ľudia z celého Slovenska. Ukazujú, ako môže obyčajný človek svojou aktivitou bojovať proti kríze.
Kampaň bude rezonovať vo všetkých relevantných médiách. Vaculík si myslí, že môže trvať pokojne aj rok. „Možno dokonca dovtedy, kým bude trvať kríza.“