SME

Príprava mýta k 1. januáru 2010 pokračuje podľa plánu

Príprava na zavedenie elektronického výberu mýta k 1. januáru 2010 pre vozidlá nad 3,5 tony pokračuje podľa plánu. Skúšobná prevádzka mýtneho systému, ktorý má vybudovať koncesionárska ...

BRATISLAVA. Príprava na zavedenie elektronického výberu mýta k 1. januáru 2010 pre vozidlá nad 3,5 tony pokračuje podľa plánu. Skúšobná prevádzka mýtneho systému, ktorý má vybudovať koncesionárska spoločnosť SkyToll, a.s., sa má uskutočniť v decembri tohto roku. V prvom roku prevádzkovania mýta, na budúci rok, predpokladá NDS dosiahnuť príjmy vo výške okolo 166 mil. eur (5 mld. Sk). Z poplatkov za diaľničné nálepky má NDS ročné príjmy okolo 69,7 mil. eur (2,1 mld. Sk). Ako v rozhovore pre agentúru SITA povedal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igor Choma, každý mesiac sa veľmi podrobne vyhodnocuje plnenie nastaveného harmonogramu na základe koncesnej zmluvy z 13. januára tohto roku. V prvom roku prevádzkovania mýta, na budúci rok, predpokladá NDS dosiahnuť príjmy vo výške okolo 166 mil. eur (5 mld. Sk). Z poplatkov za diaľničné nálepky má NDS ročne príjmy okolo 69,7 mil. eur (2,1 mld. Sk).

SkryťVypnúť reklamu

"Zatiaľ ide všetko podľa plánu. Meškania v súvislosti s prípravou niektorých krokov boli dobehnuté. Stále platí, že mýto bude spustené k 1. 1. 2010, ako bolo naplánované," povedal šéf NDS. Napríkad príprava dizajnového projektu celého systému meškala tri týždne. Súvisí to s prípravou softvéru mýtneho systému. Podľa Chomu sa už vyrábajú palubné OBU jednotky, ktoré sa budú montovať do automobilov. Pripravujú sa pevné brány - majú sa začať stavať v tomto mesiaci. Pripravené sú automobily na výber mýta, tie boli schválené na ministerstve vnútra. NDS plánuje na budúci mesiac informovať o stave priebehu prác na zavedenie mýta. Počas prípravy mýtneho systému sa stále objavujú nejaké problémy, tie sa však zatiaľ darí riešiť, hovorí Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Do vykonania skúšok mýtneho systému v decembri je podľa šéfa NDS potrebné ešte úplne dokončiť najmä softvérové vybavenie, vybudovať call centrum, ako komplexné hardvérové zázemie. "Preškoľujú sa a naberajú sa sústavne noví ľudia, ktorí budú pôsobiť v spoločnosti SkyToll. Výroba OBU jednotiek beží na plné obrátky. K zazmluvneným 80 tisícom sme dali vyrobiť ďalších 70 tisíc, aby nás nezaskočilo, že zrazu nie sú k dispozícii," dodal Choma.

Kvôli ročnému meškaniu so zavedením mýta, vzhľadom na dvojnásobné opakovanie tendra a zdĺhavý výber koncesionára, príde NDS zhruba o 2 mld. Sk (66,4 mil. eur) na nevybranom mýte. "To je vysoké číslo. Pomohlo by nám práve pri rekonštrukcii diaľnic, ktoré robíme z vlastných zdrojov," uviedol Choma. Podstatou mýtneho systému je podľa neho zavedenie spravodlivosti do platenia za používanie diaľnic a rýchlostných ciest. Výška mýta môže mať podľa neho vplyv aj na to, že viacerí cestní nákladní dopravcovia začnú využívať viac železnicu. A to je súčasťou dopravnej politiky štátu zameranej na odľahčenie cestnej nákladnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur. Vyradené konzorciá sa súdia s Úradom pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý odmietol, resp. neprijal ich všetkých dvanásť námietok proti vyradeniu z tendra.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 5. 2025)
USD 1.119
AUD 1.746
CZK 24.936
JPY 163.050
CAD 1.564
GBP 0.843
HUF 403.050
PLN 4.260
CHF 0.938
SEK 10.933

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 874
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 669
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 548
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 334
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 043
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 715
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 153
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 17 003
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 565
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 909
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 671
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 116
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 964
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 148
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 5 596
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Rafinéria Garyville v meste Marathon na juhu Louisiany.

Najviac by utrpeli firmy z automobilového sektora a ich dodávatelia.


SITA 14
Sídlo medzinárodnej ratingovej agentúry Fitch Ratings v New Yorku.

Slovensko má vo Fitch horšiu známku než v S&P.


TASR 1
Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen.

Divízia Porsche má finančné problémy už niekoľko rokov.


TASR
Warren Buffett.

Reporty prezradili, čomu veria top investori z Wall Street.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 17 003
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 565
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 909
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 671
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 116
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 964
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 148
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 5 596
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu