FRANKFURT. Tržby nemeckej automobilky Opel stúpli počas posledných siedmich mesiacov takmer o tretinu. Výrobca vozidiel v období od januára do júla celkovo predal 219 tis. automobilov a zaznamenal tak nárast o 32 % v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2008.
Pod pozitívne výsledky sa podpísal najmä nemecký vládny program podporujúci nákup nových áut. Zástupcovia Opelu o tom informovali v piatok. O budúcnosti nemeckej automobilky Opel sa však rozhodne až v nasledujúcich týždňoch, kedy materská spoločnosť General Motors podpíše dohodu s jedným so záujemcov.
O Opel má záujem kanadská spoločnosť Magna v konzorciu s ruskou bankou Sberbank a belgická holdingová spoločnosť RHJ International. Favoritom nemeckej vlády je kanadsko-ruské konzorcium, keďže to sľubuje rozšírenie výroby a prístup na ruský trh. Zdroje blízke rokovaniam však tvrdia, že GM uprednostňuje spoločnosť RHJ International, keďže tá pripúšťa možnosť neskoršieho spätného predaja automobilky Opel do rúk amerického koncernu.