SME

Pre kampaň Bojovníci proti kríze stráca klub reklamiek členov

Klub reklamných agentúr Slovenska opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam.

BRATISLAVA. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam. Stalo sa tak kvôli kampani Bojovníci proti kríze, ktorá vzbudila mimoriadnu mediálnu pozornosť a vyvolala viaceré kritické ohlasy. Ako TASR dnes informovala výkonná riaditeľka KRAS-u Jana Šimeková, klub prijal odchod časti členských agentúr s poľutovaním.

Mrzí ho to najmä pre spôsob odchodu a s tým spojenými nepodloženými obvineniami, dodala. "Je nám ľúto, že kampaň, ktorá má pomôcť otvoriť diskusiu na tému rozumná spotreba a jej úloha v podpore obnovy ekonomického rastu v čase krízy, bola takýmto spôsobom využitá ako zámienka pre odchod," povedala riaditeľka klubu.

SkryťVypnúť reklamu

Informovaní boli všetci, tvrdí združenie

Brandžové združenie KRAS odmieta tvrdenia o neinformovaní svojich členov o príprave kampane Bojovníci proti kríze, zameranej na komunikáciu úlohy rozumnej spotreby ako nástroja na podporu ekonomiky. "O príprave kampane boli všetci členovia informovaní v rámci zasielaných návrhov programu zasadaní prezídia KRAS-u, ako aj zápisníc z týchto rokovaní.

A to v rovnakom rozsahu, ako aj o mnohých iných aktivitách prezídia, ako pripomienkovanie zákona o reklame, zmeny v Zlatom Klinci a Effie," uviedla Šimeková. Pripomenula, že kampaň bola pripravovaná a realizovaná bez nároku na honorár a v spolupráci s mnohými ďalšími profesijnými a odbornými združeniami.

Klub odídencom: Však sa vzdajte klientov

SkryťVypnúť reklamu

Klub však ešte viac zaráža výčitka odídencov týkajúca sa obsahu spomínanej kampane, kde niektorí z nich kritizujú jej zameranie na podporu spotreby. "Radi by sme našich bývalých členov upozornili, že v takomto prípade by sa mali vzdať všetkých svojich aktuálnych projektov a klientov, ako aj ďalšieho podnikania v oblasti marketingu a reklamy. Pevne veríme, že nemusíme našim kolegom pripomínať, že hlavným cieľom ich práce pre komerčných klientov je motivovať spotrebiteľov na nákup produktov a služieb," tvrdí KRAS.

Ako sa medzi sebou hádajú šéfovia reklamných agentúr - čítajte ich diskusiu na webe strategie.sk

Podľa agentúry DraftFCB vznikla kampaň na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS-e. Považuje ju za nezodpovednú a nebezpečnú, pretože kampaň podnecuje ďalšiu spotrebu, pričom práve nemierna spotreba je príčinou súčasnej krízy. Navyše je vraj v rozpore s Etickým kódexom Rady pre reklamu.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak sa na takej kampani podieľa združenie, ktoré má za úlohu garantovať profesionalitu svojich členov a vytvárať priaznivý imidž reklamy u slovenskej verejnosti, tak koná proti reklamnej brandži a svojim vlastným zásadám. Ani agentúra Creative Department sa nestotožňuje s realizovanou kampaňou.

Nesúhlasí so zneužitím dobrého mena KRASu a tým aj dobrého mena členských reklamných agentúr. Mayer/McCann-Erickson aj vzhľadom na priebeh tejto kampane považuje fungovanie KRAS-u za nielenže strácajúce prínos pre jeho členov, ale aj čím ďalej poškodzujúce.

"Devalvuje meno celej brandže," uvádza sa v stanovisku agentúry. Creo/Young & Rubicam viedli k odchodu podobné dôvody.

A čo na Bojovníkov proti kríze hovoria blogeri? Čítajte TU

SkryťVypnúť reklamu

Alebo zahlasujte za najlepší text o Bojovníkoch - TU

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (12. 5. 2025)
USD 1.125
AUD 1.757
CZK 24.946
JPY 163.360
CAD 1.566
GBP 0.848
HUF 404.900
PLN 4.239
CHF 0.935
SEK 10.920

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 167
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 674
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 590
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 345
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 777
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 614
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 912
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 638
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 037
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 619
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 132
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 529
  6. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 8 153
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 061
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 260
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podporili ho vládne dotácie na kúpu ekologickejších áut.


TASR 2
Železničné prekladisko v americkom Cincinnati.

Neistota súvisiaca s Trumpovými plánmi môže odradiť investorov, tvrdí šéfka Fed-u.


TASR
Rafinéria v meste Port Arthur na pobreží Texasu.

Severoamerický benchmark WTI sa vynoril nad 60- dolárovú métu.


SITA
Najmenej zarábajú upratovačky.

Nerovnomerné rozdelenie povinností ovplyvňuje voľný čas aj profesionálny život.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 638
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 037
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 619
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 132
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 529
  6. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 8 153
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 061
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 260
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu