BRATISLAVA. Predpokladaná cena za poskytovanie uvedenej služby počas takmer piatich rokov predstavuje 7,93 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Ide o štvrtú a piatu etapu modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov pre traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Zákazka má byť financovaná z európskych zdrojov cez Kohézny fond v rámci Operačného programu Doprava. Vyplýva to z informatívneho oznámenia spoločnosti vo Vestníku verejného obstarávania.
Železnice Slovenskej republiky zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na Železnice SR a Železničnú spoločnosť.
Železnice SR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. Železnice SR disponujú od 7. júla tohto roka základným imaním vo výške 800,169 mil. eur.
K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.