BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na výkon stavebného dozoru pri modernizácii úseku trate Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Predpokladaná cena za poskytovanie uvedenej služby počas takmer piatich rokov predstavuje 7,93 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ide o štvrtú a piatu etapu modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov pre traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Zákazka má byť financovaná z európskych zdrojov cez Kohézny fond v rámci Operačného programu Doprava. Vyplýva to z informatívneho oznámenia spoločnosti vo Vestníku verejného obstarávania.
Termín na požiadanie o súťažné podklady je 10. septembra, na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami 12. októbra. Pri vyhodnocovaní rozhoduje najnižšia cena. Uchádzač musí v zozname zmlúv uviesť aspoň jednu zmluvu, kde vykonával činnosť stavebného dozoru na stavbách dopravnej infraštruktúry v rokoch 2000 až 2008. Rozpočtový náklad takejto stavby, železničnej albo cestnej, musel pritom predstavovať minimálne 100 mil. eur bez
Železnice Slovenskej republiky zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na Železnice SR a Železničnú spoločnosť. Železnice SR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. Železnice SR disponujú od 7. júla tohto roka základným imaním vo výške 800,169 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.