BRATISLAVA. Rôzne formy nepeňažného darcovstva preferovalo v roku 2008 až 59 % firiem. Takmer 20 % firiem využilo v minulom roku vo svojich marketingových aktivitách aj zdieľaný marketing. Ukázal to prieskum o stave firemnej filantropie, ktorý uskutočnilo Fórum donorov v spolupráci s týždenníkom TREND.
Pozitívnou správou je tiež fakt, že aj v minulom roku firmy využili vo väčšej miere formu darovania prostriedkov z vlastného zisku. Firmy teda neostali iba pri asignácii 2-% podielu zaplatenej dane, ale siahli pri podpore verejnoprospešných aktivít aj na vlastné zdroje.
Firemné dobrovoľníctvo, poskytovanie služieb a výrobkov či spájanie marketingu firmy s charitou je stále populárnejšie aj na Slovensku. Ešte pred piatimi rokmi tvorili finančné dary dominantný spôsob, akým firmy podporovali mimovládne neziskové organizácie (MNO).
V posledných rokoch sa posilnil trend využívania rozličných nástrojov firemnej angažovanosti. Firmy častejšie využívajú nefinančné formy pomoci ako napr. poskytnutie vlastných výrobkov, služieb, času zamestnancov, know-how, poskytnutie zázemia či odbornú pomoc, ktoré sú často pre MNO vzácnejšie ako finančný dar.
Takúto formu pomoci využilo v roku 2008 takmer 60 % firiem, ktoré sa zapojili do tohtoročného prieskumu.