PARIZ. Francúzsko-japonský koncern Renault/Nissan pokladá najostrejšiu fázu najväčšej hospodárskej krízy po druhej svetovej vojne za prekonanú. V prvom polroku 2010 by sa mal predaj automobilov v Spojených štátoch a v rozvojových krajinách znovu zvýšiť. Uviedol to šéf francúzskej a japonskej automobilky Carlos Ghosn pre dnešné vydanie parížskeho denníka Le Figaro. Koncom budúceho roka alebo v roku 2011 by malo dôjsť aj k oživeniu na automobilovom trhu Európy. Japonsko bude nasledovať neskôr.
V odvetví by malo dochádzať k ďalším zmenám. Medzi účastníkmi trhu sa očakávajú ďalšie prepojenia. Ich spolupráca sa bude rozvíjať najmä v súvislosti s úsilím o vývoj vozidiel s menším nepriaznivým vplyvom na životné prostredie. "Táto situácia bude vyžadovať spoluprácu," pokračoval Ghosn, "a deľbu nákladov na investície". Samostatné projekty automobiliek nebudú stačiť. Bude treba vytvárať skutočne zväzky, aby inžinieri spolupracovali a navzájom si vymieňali technologické a výrobné postupy.
Oznámenie partnerstiev medzi firmami očakáva Ghosn v období, keď sa trhy znovu stabilizujú. Podľa manažéra by sa mali automobilky sveta spojiť do troch hlavných skupín a jednou z nich by mala byť tá, ktorú povedie Renault/Nissan.
Informovala o tom agentúra DPA.