VARŠAVA.
Objavili sa totiž obavy, že po získaní väčšinovej kontroly nad európskou dcérou General Motors (GM) zo strany konzorcia, kde je aj ruská banka Sberbank, by sa závod mohol presunúť do Ruska.
Poľsko a situácia okolo jeho závodu ostávali počas ostrých diskusií o budúcnosti Opela väčšinou bokom, zatiaľ čo Nemecko tvrdo bojovalo o to, aby väčšinový podiel získalo práve konzorcium Magna-Sberbank.
Takýto vývoj však vyvolával v Poľsku obavy, že produkcia zo závodu Gliwice, kde vlani vyrobili 171.500 áut modelov ako Astra a Zafira, sa presunie do Ruska. V závode pracuje 2500 ľudí.
"Hneď ako sa rozhodlo o predaji väčšinového balíka Opela konzorciu Magna-Sberbank, začali sme príslušné rokovania a dostali sme ubezpečenia, že dohoda nepočíta s presunom produkcie z tohto závodu. Gliwice sa tak nemusia obávať," povedal Tusk na dnešnej tlačovej konferencii.
V samostatnom vyhlásení poľského ministerstva hospodárstva sa uvádza, že ministerstvo bude situáciu okolo Opela monitorovať a verí, že ďalšie rozhodnutia o budúcnosti závodov automobilky budú vychádzať iba z ekonomických kritérií.