BRATISLAVA.
Z celkového počtu klientov tvorili 20 % hostia zo zahraničia, najmä z Nemecka a Česka. "Najväčší úbytok klientov evidujeme z Česka a Poľska," povedal pre TASR generálny riaditeľ Kúpeľov Trenčianske Teplice, Tomáš Vranka.
"Obdobie súčasnej hospodárskej krízy je pre nás zaujímavou skúsenosťou. Pokles klientely sme sa rozhodli aktívne využiť na zlepšenie ponuky služieb zákazníkom," informoval.
Z prieskumu, ktorý iniciovali kúpele, sa bude väčšia pozornosť ako doteraz venovať rodinám s deťmi. Zároveň sa manažment kúpeľov rozhodol rozšíriť kapacity liečebnej procedúry tomesa, o ktorú je záujem medzi pacientmi s kožnými ochoreniami ako napr. lupienka.
"Počet samoplatcov a klientov, ktorí prichádzajú cez zdravotné poisťovne, je v Kúpeľoch Trenčianske Teplice vyrovnaný," konštatoval riaditeľ. Pri jednotlivých typoch klientov je možné pozorovať skôr vplyv sezóny, napr. v letnej sezóne najčastejšie kúpeľné procedúry využívajú samoplatcovia.
Ľudia, upozornil, si čoraz viac uvedomujú význam prevencie a aktívneho oddychu. Vďaka nim sú v lepšej fyzickej a psychickej kondícii, čo je potrebné pre aktívny život.
Keďže kríza priniesla vyššiu citlivosť na ceny, mnohí klienti si uvedomili, že za rovnakú sumu získajú pri pobyte v kúpeľoch oveľa viac, aj pre svoje zdravie, než by získali zakúpením týždňovej dovolenky v trojhviezdičkovom hoteli, dodal Vranka.
"Nové produkty, kvalitné služby s dôrazom na rôznorodosť a sezónne vplyvy a nezmenené ceny by nám mali pomôcť v roku 2009 dosiahnuť plánovanú návštevnosť viac ako 20.000 klientov a v budúcom roku minimálne 22.000 klientov," avizoval Vranka.