BERLIN. Zúčastnia sa na nich členovia poručenského výboru, ktorý spravuje nemecký Opel a britský Vauxhall, riaditelia personálnych úsekov a šéfovia výroby Magny a Opela.
Z nemeckých závodov Opela sa plánuje najsilnejšie zníženie počtu zamestnancov v Bochume, kde klesne počet pracovných miest o 2045. V Rüsselsheime by ich malo ubudnúť 1817, z nich zanikne 1100 v správe bývalej dcéry amerického koncernu General Motors (GM).
Kanadsko-rakúska Magna spolu s ruskou Sberbankou, noví väčšinoví vlastníci Opela a Vauxhallu, plánujú zrušiť v európskych závodoch GM 10.560 miest.
Nemecký závod v Eisenachu získa časť výroby zo španielskej Zaragozy, a preto sa v ňom prepúšťanie nepripravuje. V Zaragoze počas víkendu protestovali proti plánom konzorcia tisíce ľudí. Zo 7500 pracovníkov automobilky vo Figueruelase má odísť 1650.
Ešte horšia budúcnosť však čaká závod v belgických Antverpách, v ktorom sa má výroba zastaviť. Odborári z európskych závodov Opela zorganizovali na stredu protest proti tomuto plánu. Z Nemecka majú odísť demonštranti do belgického prístavného mesta desiatimi autobusmi.
Šéf Sberbank German Gref uviedol, že prístup k technológiám Opela považuje za neoddeliteľnú súčasť obchodnej transakcie. "V prípade, ak sa neuskutoční vývoz technológie (do Ruska), potom by to znamenalo, že sme (rokovaniami) zbytočne strácali čas." Gref ruskej agentúre Interfax ďalej povedal, že prístup k technológiám bol pre jeho inštitúciu "základným dôvodom", prečo sa na tendri zúčastnila.
Zatiaľ nie je známy vplyv obmedzenia výroby v Opeli na subdodávateľov. Doteraz u nich pre finálnu výrobu pracovalo 13.000 zamestnancov.
Magna a Sberbank budú mať v Opeli po 27,5 % podielu. GM si v ňom zachová 35 % a 10 % akcií sa má rozdeliť zamestnancom firmy.
Informovala o tom agentúra DPA.