BRATISLAVA. Komplexný návrh riadenia operačného programu Doprava, vrátane mediálnej kampane za takmer 20 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, zabezpečí firma blízka podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi - Unimedia. Vyplýva to z oznámenia o výsledku verejného obstarávania, ktoré vyhlásilo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.
Rokovacie konanie bolo zrealizované bez zverejnenia. Ministerstvo to zdôvodnilo tým, že víťaz tendra ešte predtým vyhral súťaž návrhov, za ktorú zinkasoval 500 eur bez DPH. Unimedia v súťaži návrhov podala ponuku ako jediná.
Rezort dopravy predpokladal, že za celkovú zákazku na operačný program Doprava zaplatí víťazovi 20 mil. eur. Unimedia ponúkla o 7 170 eur menej a vyhrala.
Firma pritom nemusí byť jediným dodávateľom zákazky, keďže v rámci zmluvy jestvuje predpoklad, že sa môžu zapojiť subdodávatelia.
Víťaz tendra by podľa kritérií, ktoré rezort dopravy uplatnil už pri vyhodnotení tzv. súťaže návrhov, mal pre rezort dopravy zabezpečiť komplexnosť návrhu riadenia a implementácie operačného programu Doprava a návrh logistiky služieb v rámci riadenia a implementácie.
Ďalej by to malo byť vytvorenie a spracovanie návrhu kreatívnej línie, realizácia mediálnej kampane aj nástrojmi priameho marketingu a PR, informačná logistika a systém vyhodnocovania dosahu kampane.
Spoločnosť Unimedia, ktorá získala takmer 20 miliónovú zákazku, má na svojej internetovej stránke zverejnené len kontaktné údaje. Z výpisu z obchodného registra vyplýva, že jej predmetom podnikania je reklamná, propagačná, konzultačná a sprostredkovateľská činnosť.
Firma bola založená v roku 1994 a jej spoločníkmi sú jedna súkromná osoba a spoločnosti Soria, a.s. a Euro RSCG Artmedia. Posledná spomínaná firma, aktuálne premenovaná na Euro Artmedia, patrí priamo do portfólia firiem podnikateľa Ivana Kmotríka.