BRUSEL. Spor o záchranu Opela stále pokračuje. O jeho predĺženie sa postaral španielsky minister priemyslu Miguel Sebastián, ktorý v liste komisárke EÚ pre hospodársku súťaž Neelie Kroesovej napísal, že predaj Opela, nemeckej dcéry amerického koncernu General Motors (GM), by sa mal uskutočniť v súlade s "podnikateľskými kritériami".
O liste zo Španielska informoval britský denník Financial Times. Hovorca Kroesovej dnes v Bruseli povedal, že komisárka pristupuje k požiadavke "veľmi vážne".
Okrem Španielska už predtým proti podmienkach predaja Opela Magne a jej spojencovi ruskej Sberbanke protestovali Belgicko a Veľká Británia. Namietajú, že pri záchrane dcéry GM dostalo hlavnú úlohu Nemecko.
Sebastián poukazuje na to, že vlani v decembri závod Opel v Rüsselsheime potreboval na výrobu vozidla 31,1 hodiny, kým v španielskej Zaragoze boli o 14 hodín rýchlejší. V britských závodoch montovali vozidlo o 23,2 hodiny dlhšie ako Španieli.
Lord Mandelson, ktorý je britským ministrom obchodu, minulý týždeň uviedol, že plán záchrany Opela je drahý a "náchylný na politické zásahy".
Predseda poručenskej rady, ktorá teraz vedie Opel, namietal proti argumentácii španielskeho ministra priemyslu. Klaus Franz povedal, že nemožno porovnávať montáž vozidiel rôznej veľkosti. Podľa neho sa dajú zmontovať tri corsy za ten čas, čo sa zloží jedna Insignia. Prvý model pochádza zo Španielska a druhý z Nemecka.
Informovali o tom agentúra DPA a britský denník Financial Times.