BRATISLAVA. Strategickú zmenu potvrdil generálny riaditeľ spoločnosti Kofola na Slovensku Marián Šefčovič.
Spoločnosť Kofola predáva nealkoholické nápoje na Slovensku od roku 1998. O štyri roky neskôr otvorila v Rajeckej Lesnej výrobný závod. Za viac ako 10 rokov sa rozvíjala vďaka investíciám a vývoju nových produktov, ktoré oslovili obchodných partnerov a konečných spotrebiteľov. Napomáhal tomu aj rast nealko trhu a kúpyschopnosti domácností v SR. "Vedeli sme," povedal ďalej riaditeľ, "že pre udržanie postavenia na trhu a prítomnosti v ponuke našich obchodných partnerov musí Kofola urobiť takú kvalitatívnu zmenu, ktorá obe strany posunie ďalej. Spúšťame preto komplexnú priamu distribúciu".
Zmenou stratégie bude mať podnik Kofola možnosť kontrolovať všetky medzistupne distribúcie nápoja z výrobnej linky na predajné miesto. Kvalitu nápojov, ktorá je pre podnik prioritou, totiž okrem zloženia a postupu výroby vo významnej miere ovplyvňuje celý distribučný proces.
Priama distribúcia nie je v závode Kofola na Slovensku, ani v ďalších krajinách skupiny úplnou novinkou. V súčasnosti spoločnosť priamo zaváža tovar do niektorých maloobchodných reťazcov a gastro prevádzok. Avšak v žiadnej z krajín skupiny Kofola nie je zatiaľ priama distribúcia určená pre všetkých partnerov, a to bez ohľadu na región a typ predajného miesta. "Pokračujeme teda v spolupráci s veľkoobchodmi, aj s obchodníkmi priameho predaja," dodal riaditeľ.
Distribučné sklady podniku Kofola sa budú nachádzať v Rajeckej Lesnej, Senci a Malom Šariši a cross dock vo Zvolene.