SME

Českí a slovenskí podnikatelia žiadajú dostavanie diaľnice

Žilinská pobočka Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory a Hospodárska komora Moravskosliezskeho kraja podpísali dnes deklaráciu, v ktorej žiadajú vlády, aby okamžite začali s výstavbou hlavnej európskej diaľnice E50 a E75.

RAJECKÉ TEPLICE/ŽILINA. Žilinská pobočka Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory a Hospodárska komora Moravskosliezskeho kraja žiadajú svoje vlády, aby okamžite začali s výstavbou hlavnej európskej diaľnice E50 a E75.

Spoločnú deklaráciu, ktorú budú adresovať predstaviteľom obidvoch vlád, podpísali vo štvrtok v rámci Slovensko-českého ekonomického fóra. Informovali o tom predstavitelia obidvoch komôr na tlačovej besede.

Prezident Žilinskej obchodnej komory Ján Mišura vyčíta vláde nesplnenie ambiciózneho projektu urýchlenia výstavby diaľnic, ktorý vyhlásila od roku 2006. Ako príklad uvádza presun výstavby tunela medzi Žilinou a Martinom do tretieho balíka PPP projektov.

SkryťVypnúť reklamu

Odklad výstavby tunela vyčíta aj priamo premiérovi, ktorý podľa komory v auguste 2007 povedal: "Chceme urýchliť výstavbu tunela, pretože projekt je najlepšie pripravený zo všetkých úsekov diaľnice D1, ktoré treba vybudovať."

Tunel Višňové-Dubná skala je podľa Mišuru od roku 2003 len zakonzervovaný, preto si myslí, že ministerstvo dopravy podceňuje výstavbu európskej dopravnej infraštruktúry, v ktorej žilinský región zohráva dôležitú úlohu najmä v napojení na koridory s Poľskou a Českou republikou.

Predstavitelia slovenskej aj českej regionálnej komory sa zhodli na prioritách výstavby v troch úsekoch. Podľa predsedu predstavenstva žilinskej komory Dušana Halušku brzdí pokračovanie diaľnice E50/D1 v smere na Martin od roku 2002 zakonzervovaný tunel Višňové-Dubná skala.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalší úsek, ktorý dávajú do pozornosti vlády, je koridor E75/D3 z Čadce smerom na hranicu s Českou a Poľskou republikou, kde výstavba 12-kilometrového úseku trvá od roku 1996 a na trojkilometrovom úseku sa pracuje takmer sedem rokov. Na tretí kritický úsek upozornil predseda moravskosliezskej komory Pavel Bartoš, podľa ktorého je úsek E75/1, R68 Jablunkov-Nošovice v smere na Slovensko neúnosný. Deklaráciu obchodných komôr podporil aj veľvyslanec SR v Českej republike Peter Brňo.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 010
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 587
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 192
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 009
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 033
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 782
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 662
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 451
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hrad Devín.

Mesto už má pozemky na jej vybudovanie.


TASR 1
Maroš Šefčovič

Najbližšie dni budú pre Európsku úniu kľúčové.


SITA
Ilustračné foto

Produkcia ropy v USA vzrástla na rekordných 13,47 milióna barelov denne.


TASR
Zľava predseda vlády Robert Fico a minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ.

Nové rozpočtové obdobie sa začína 1. januára 2028.


TASR 4
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 17 216
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 137
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 902
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 745
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 052
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 931
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 489
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 354
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu