BRATISLAVA. Ľudí, ktorí si nakupujú hlavne značkové veci, na Slovensku pribúda. „Väčšina ľudí priraďuje značkám určitý status, ktorý si s ňou kupujú," hovorí Daniela Čekovská z agentúry pre prieskum trhu GfK.
Najväčší význam prideľujú nákupu značkovej obuvi. Až po nich nasleduje značkové športové oblečenie, džínsové nohavice a slnečné okuliare. Vyplýva to z aktuálneho online prieskumu, do ktorého sa zapojilo 528 ľudí vo veku od 15 do 50 rokov.
Preferencie značiek jednotlivých kusov oblečenia a doplnkov sa, pochopiteľne, líšia podľa pohlavia pre odlišnosť šatníka. Napríklad u žien skončila na treťom mieste po topánkach a športovom oblečení spodná bielizeň. Tu si na značku potrpí až 23 percent Sloveniek. U mužov skončilo na treťom mieste tričko (26 percent) a na štvrtom mieste slnečné okuliare (23 percent).
Prbližne rovnaké hodnotenie oboch pohlaví získali okrem topánok a športového oblečenia aj bunda alebo kabát.
Autor: Katarína Ragáčová