FRANKFURT.- Na príčine je globálna hospodárska kríza a pokles svetového dopytu, ktorý zvlášť tvrdo zasiahol práve automobilový priemysel. Spotrebitelia totiž v neistých časoch odkladajú nákup drahých produktov dlhodobej spotreby na neskôr.
Zo správy o hospodárskych výsledkoch Audi vyplýva, že prevádzkový zisk firmy sa v uplynulom kvartáli znížil na 348 miliónov eur (10,48 miliardy Sk) z 760 miliónov eur (22,90 miliardy Sk) v rovnakom období minulého roka. Údaje o čistom zisku firma nezverejnila.
Tržby automobilky od začiatku júla do konca septembra 2009 klesli o takmer 15 % na 7,2 miliardy eur (219,91 miliardy Sk) z 8,4 miliardy eur (253,06 miliardy Sk) v 3. štvrťroku 2008.
Automobilka Audi patrí nemeckému koncernu Volkswagen (VW), ktorý je z hľadiska predaja najväčším výrobcom áut v Európe. V 3. kvartáli však VW zaznamenal prepad čistého zisku medziročne o 86 %.
Podľa vedenia Audi na zisk za obdobie júl-september mali vplyv aj náklady na vývoj a uvedenia nových modelov A1 a A8 na trh, ako aj trojtýždňová závodná dovolenka v auguste. Automobilka preto očakáva, že jej výsledky za tento posledný, 4. štvrťrok tohto roka, už budú lepšie.
Informovala o tom agentúra AP.