FRANKFURT.
BMW, najväčší svetový výrobca luxusných vozidiel, predal na celom svete 107.686 všetkých svojich značiek, čo je o 11,5 % viac ako pred rokom. Z toho odbyt modelov BMW vzrástol o 11 % na 90.383 áut, predaj značky Mini sa zvýšil o 14 %, ale dopyt po superluxusných automobiloch Rolls Royce klesol o 5,5 %.
Najväčší nárast odbytu zaznamenal BMW v novembri v Ázii, a to medziročne o 33 %. V Európe sa predaj vozidiel z tovární BMW zvýšil o 11 %, a to najmä vďaka východnej Európe. Zato v USA ešte aj minulý mesiac klesol, medziročne o 7,5 %, ale napríklad v Brazílii vzrástol o 416 %, takže výsledný odbyt BMW v oboch Amerikách bol v novembri iba o 1,3 % nižší ako pred rokom.
Celkovo za prvých 11 mesiacov roka 2009 predaj BMW poklesol medziročne o 12 %.
Aj rivalská automobilka Audi, ktorá patrí do koncernu Volkswagen, znamenala v novembri medziročný rast predaja o 8,9 % na 82.750 áut, a to najmä vďaka zvýšenému dopytu na ázijskom trhu. Na ilustráciu: predaj jej modelov v Číne, vrátane Hongkongu, sa v novembri zvýšil až o 102 %. Audi sa darilo minulý mesiac aj v Latinskej Amerike, ale v Európe zaznamenala pokles odbytu medziročne o 4,4 % na 51.800 vozidiel.
Za 11 mesiacov 2009 sa predaj modelov Audi znížil medziročne o 5,4 %.
Informovala o tom agentúra AP.