TOKIO. Obe automobilky tak spoločne získajú "impozantné" postavenie v automobilovom priemysle.
"Dve z popredných svetových automobiliek spájajú svoje sily a pripravujú sa na prekonanie ťažkých úloh, ktoré ich čakajú. Spoločne môžeme maximalizovať naše možnosti rastu," vyhlásil pri tejto príležitosti riaditeľ VW Martin Winterkorn.
Suzuki predá Volkswagenu 19,9 % vlastných akcií. Vedenie VW sa pritom v ostatných mesiacoch niekoľkokrát vyjadrilo, že Suzuki by bolo ideálnou akvizíciou pre nemeckú firmu, pretože má široké skúsenosti vo výrobe malých a z pohľadu spotreby efektívnych áut. To je kľúčový segment najmä na nových trhoch ako Čína alebo India.
Podľa Čizuka Sacukawu, analytika ratingovej agentúry Standard & Poor's, pre Suzuki je zase z finančného hľadiska dobré, keď má partnera pre investície do nových technológií. Vedenie automobilky uviedlo, že plánuje využiť technológiu VW na vývoj hybridných a elektrických vozidiel.
Automobilka Suzuki sa vlani zbavila majetkových väzieb na americký koncern General Motors (GM), keď od neho spätne odkúpila 20 % svojich akcií, ktoré dnes majú hodnotu 2,9 miliardy USD.
Volkswagen, ktorý vlastní 10 značiek, napríklad Audi, Škoda Auto, Seat a najnovšie aj Porsche, sa netají tým, že by sa chcel stať najväčším producentom áut na svete do roku 2018. Tento cieľ sa mu s pomocou Suzuki podarí ľahšie dosiahnuť.
Za 1. polrok 2009 VW predal 3,265 milióna vozidiel a Suzuki 1,15 milióna áut, čo znamená, že ich spoločný odbyt dosiahol 4,415 milióna kusov. Je teda väčší ako v prípade dosiaľ najväčšieho svetového výrobcu Toyota, ktorý za to isté obdobie predal 3,56 milióna áut.
Informovala o tom agentúra Reuters.