SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Vážny: Diaľnica D4 môže byť postavená v rokoch 2015 až 2017

Diaľnica D4 by sa mohla podľa ministra dopravy začať stavať najskôr v druhom polroku 2013 a výstavba by trvala približne štyri roky. Dá sa však vraj urýchliť.

BRATISLAVA. Medzi priority ministra dopravy Ľubomíra Vážneho v roku 2010 patrí príprava výstavby diaľnice D4 vzhľadom na neustály rast intenzity dopravy v Bratislave.

Diaľnica D4 okolo Bratislavy by sa podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho mohla po projektovej príprave začať stavať najskôr v druhej polovici roka 2013 a dokončená by mala byť v polovici roka 2017. Výstavba D4 by mohla byť urýchlená o rok a pol a možno aj o dva roky, v roku 2015, keby sa tento projekt financoval v rámci verejno-súkromného partnerstva (PPP).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vážny však považuje aj tento termín za krkolomný. Záverečné stanovisko o vplyve stavby na životné prostredie (EIA) by mohlo byť známe v prvej polovici roka 2010. V druhom polroku budúceho roka by sa mal začať tender na vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie, predpokladá Vážny pre agentúru SITA.

Vypracovanie dokumentov potrvá rok a pol

"Keby bolo ministerstvo životného prostredia pred dva a pol rokmi pristúpilo na naše viacnásobné požiadavky a definovalo len jeden variant riešenia tejto cesty, mohli sme už zabezpečovať projektovú dokumentáciu. Tú kvôli chýbajúcemu stanovisku EIA stále nemáme," vyslovil Vážny nespokojnosť.

Vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie, vrátane tendra bude vzhľadom na významnosť stavby trvať asi rok a pol. Potom sa môžu dopracovať projekty na stavebné povolenie, čo minister dopravy odhaduje niekedy na prvý polrok 2013. Až následne sa bude môcť stavať.

SkryťVypnúť reklamu

Vážneho mrazí pri pomyslení, že D4 bude vzhľadom na intenzitu tranzitnej dopravy hotová až v roku 2017. "Je tu však možné určité skrátenie z hľadiska napätosti termínov. Ak by sme nezabezpečovali majetkovú prípravu s režimom stavebného povolenia, ale s režimom územného povolenia a pripravovali by sme tento projekt na financovanie formou PPP, proces by sa dal skrátiť o rok a pol, možno aj o dva," plánuje Vážny.

V takom prípade by koncesionár prevzal územné rozhodnutie, vrátane majetkovo-právnej prípravy a doprojektoval by si všetky ďalšie náležitosti, cestu postavil a následne aj prevádzkoval.

Petície spomaľujú výstavbu R7

S D4 úzko súvisí aj príprava stavby rýchlostnej cesty R7. Jej prvá etapa Bratislava - Rovinka - Šamorín by mala byť postavená asi v roku 2013. Ďalšie petície by však mohli spomaliť výstavbu komunikácie.

SkryťVypnúť reklamu

"Táto cesta však dostane úplne iný význam až vtedy, keď sa zmysluplne napojí na D4. Čo sa týka aktivít obcí v tejto oblasti, nebolo ich málo. Najprv som dostával množstvo žiadostí a petícií, aby sme začali stavať R7, a keď sme ju začali pripravovať, zas sme dostali množstvo sťažností a petícií, aby sme ju nestavali cez kataster obcí, ktoré ma predtým žiadali, aby sme stavali," poukázal Vážny na kontrast v stanovisku obcí.

Vážny tvrdí, že vybral ten najefektívnejší a najrýchlejší variant R7 - zelený variant C. Minister odkazuje obciam, nech už zbytočne nevyrábajú petície, jednu za A, druhú za B, tretiu za C, ministerstvo dopravy už rozhodlo.

"Ak budú tieto iniciatívy naďalej pokračovať, zbytočne oddialia začiatok, a teda aj ukončenie stavby o dva až tri roky. Len ma to bude vnútorne ťažiť, lebo keď začneme stavať, všetci budú kričať, že prečo sme začali tak neskoro a nikto neuvidí tú pravú príčinu," upozornil Vážny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (31. 1. 2023)
USD 1.090
AUD 1.539
CZK 23.861
JPY 141.790
CAD 1.453
GBP 0.880
HUF 390.530
PLN 4.710
CHF 1.005
SEK 11.262

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 460
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 813
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 162
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 037
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 600
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 488
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 710

Blogy SME

  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 19 011
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 261
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 634
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 673
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 430
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 840
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 739
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 553
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

V názve OĽaNO už Budajova Zmena zdola nie je.


11 h

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


15 h
Vyhrotená kampaň Babišovi k víťazstvu v prezidentských voľbách nepomohla.

Babišova kampaň prekročila hranice etiky.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Centrum Trnavy.

Rozpočty samospráv ovplyvnil vyšší daňový bonus aj rastúca inflácia.


15 h
Richard Rybníček.

Pomoc vlády nestačí, budeme iba svietiť a kosiť, hovorí primátor Trenčína.


15 h
Skupina Raiffeisen Zentralbank podniká na Slovensku cez Tatra banku a internetovú banku Zuno.

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


15 h

Predaj áut v Rusku sa vlani celkovo znížil o 59 percent.


ČTK 18 h

Blogy SME

  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 19 011
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 261
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 634
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 673
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 430
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 840
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 739
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 553
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu