BRATISLAVA. Generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli je s fungovaním mýtneho systému spokojný. "Som presvedčený, že mýtny systém tak, ako je nastavený, je nastavený dobre. Ja som nikdy nepovedal, že systém funguje ideálne, určite existujú nedostatky, ktoré ale priebežne riešime", povedal na stretnutí s novinármi.
Únia autodopravcov Slovenska vyčíta mýtnemu systému najmä jeho nepripravenosť. Podľa Rudolfa Páleša z Únie autodopravcov je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje.
"Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol Páleš. Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa.
Dopravcom taktiež vadí nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedná z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť. "I napriek vyjadreniam spoločnosti SkyToll a ministerstva dopravy, trváme na tom, že systém je nepripravený," uviedol hovorca dopravcov Jaroslav Polaček.
Systém elektronického výberu mýta, platný od 1. januára, tiež komplikuje situáciu dopravcov na hraniciach. Napr. na česko-slovenskom hraničnom priechode Mosty u Jablunkova prispôsobili jazdné pruhy, keďže sa tam stále tvorí kolóna kamiónov, ktorých vodiči si vybavujú palubné jednotky slovenského mýtneho systému.
Doteraz viedol na Slovensko jeden jazdný pruh a zo Slovenska dva jazdné pruhy. Aby sa hraničný priechod nezablokoval prichádzajúcimi kamiónmi, česká dopravná polícia rozhodla o preznačení pruhov - na Slovensko už povedú dva, zo Slovenska len jeden. s