Spoločnosť im totiž zašle podľa štandardného urgenčného konania upomienku na dlžnú sumu, rovnajúcu sa výške uplatneného preplatku. Ak zákazník dlh neuhradí, bude sa postupovať podľa podmienok v tzv. typovej "Zmluve o pripojení na zariadenie a prevádzkovanie TKR", ktorú odporúča spoločnosť zákazníkom preštudovať si, uvádza hovorkyňa UPC Slovensko Pavla Petrlová.
UPC eviduje zákazníkov, ktorí si uplatnili preplatok. Ich počet P. Petrlová uviesť nechcela, no povedala, že nie je taký vysoký, ako sa uvádza v médiách, a že k dnešnému dňu zatiaľ nedošlo k dočasnému odpojeniu ani jedného z nich.
Odpočítanie preplatku navrhla zákazníkom Rada zástupcov občianskych združení (RZOZ), ktorá pri tejto príležitosti vydala formulár, ktorým zákazníci oznámia odpočítanie preplatku 960 Sk za deväť mesiacov minulého roka a prvé tri mesiace tohto roka. Rada sa tak rozhodla konať najmä preto, že UPC už viac ako tri mesiace hľadá možnosti, ako bude preplatky klientom vracať.
Na otázku, či dôjde k vyplateniu preplatku, hovorkyňa nereagovala a uviedla, že zákazníci sa majú riadiť podľa typovej zmluvy a uhrádzať v súčasnosti platné ceny za služby.
Preplatky vznikli zákazníkom po tom, čo UPC vo februári minulého roka nedodržala maximálne možné zvýšenie cien svojich služieb, upravované Telekomunikačným úradom (TÚ) SR i opatrením Ministerstva financií SR. UPC neoprávnenosť zvýšenia cien uznala a koncom januára tohto roka stiahla z Najvyššieho súdu námietku proti rozhodnutiu TÚ a začala uhrádzať pokutu 25,048 milióna Sk, plynúcu z tohto rozhodnutia. Do dnešného dňa uhradila spoločnosť 15 miliónov Sk v dvoch splátkach, uviedol hovorca TÚ SR Roman Vavro.
V súvislosti s finančnými problémami materskej spoločnosti United Pan-Europe Communications NV, ktoré by sa mohli preniesť i na dcéry, Petrlová uviedla, že UPC Slovensko funguje a poskytuje svoje služby v normálnom režime a ani splácanie pokuty nebude mať vplyv na jej prevádzku.
* jup nel