BERLIN. Hlavným dôvodom je zníženie predaja vo východnej Európe a oslabenie tamojších mien.
Tržby spoločnosti v posledných troch mesiacoch minulého roka dosiahli 19,4 milióna eur. Na porovnanie, v rovnakom období 2008 to bolo 20,1 milióna eur. Výsledky za celý rok nie sú zatiaľ známe, ale vedenie Metra odhaduje, že budú v súlade s očakávaniami trhu.
Metro v roku 2008 vytlačilo britské Tesco z tretej priečky rebríčka najväčších maloobchodných reťazcov na svete. Zhruba štvrtina príjmov nemeckej firmy je z jej prevádzok vo východnej Európe, vrátane Slovenska. Metro má predajne v 12 krajinách regiónu, ich tržby však v dôsledku oslabenia tamojších mien v poslednom kvartáli 2009 klesli medziročne o 13 % na 4,6 miliardy eur.
"Rozhodnutie sústrediť sa na východnú Európu je zo strategického hľadiska stále správne, keďže v strednodobom horizonte sa tento región vráti k rastu," skonštatoval Christoph Schlienkamp, analytik spoločnosti Bankhaus Lampe.
Po očistení od kurzových vplyvov sa tržby Metra vo východnej Európe znížili v poslednom kvartáli 2009 medziročne o 1,5 %.
Aj v nemeckých prevádzkach spoločnosti Metro v sledovanom období predaj klesol, a to o 0,7 %, ale v ostatných krajinách západnej Európy vzrástol o 1,1 %. V Ázii a Afrike sa odbyt v prevádzkach Metra znížil medziročne o 8 %.
Analytici odhadujú, že za celý rok 2009 bude mať reťazec prevádzkový zisk 1,86 miliardy eur. Spoločnosť zverejní svoje hospodárske výsledky za minulý rok 23. marca 2010.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.