PARIZ. Oznámilo to dnes vedenie koncernu, ktoré očakáva aj tento rok náročné a zložité podmienky na trhu s autami.
"Vzhľadom na to, že štátny príspevok na kúpu nového auta výmenou za staré končí, podmienky v automobilovom priemysle sú aj naďalej ťažké," uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.
Podiel Renaultu na svetovom trhu v roku 2009 vzrástol o 0,1 % na 3,7 %.
Celkovo sa predaj áut značky Renault minulý rok znížil o 7,8 %, z toho odbyt osobných vozidiel tejto značky klesol o 4 % a komerčných o 26 %. Naopak, predaj modelov Dacia, ktoré automobilka vyrába v Rumunsku, vzrástol o 20,5 %.
Tieto čísla však nezahŕňajú výsledky ruskej automobilky AvtoVAZ, v ktorej má Renault 25-% podiel.
Informovala o tom agentúra Reuters.