SME

Elektromobily sa presadia v priebehu piatich rokov

Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil.

Düsseldorf. Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. Podľa štúdie poradenskej spoločnosti McKinsey vo veľkých mestách sa stanú v priebehu piatich rokov reálnou alternatívou tradičným autám.

V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil. Ukázala to v pondelok (11.1.) zverejnená štúdia spoločnosti McKinsey. Takže podľa realistického scenára by v roku 2015 mohli elektromobily predstavovať až 16 % novo predaných áut v New Yorku. V Paríži by to mohlo byť až 9 % a v Šanghaji okolo 5 %. V absolútnych číslach to znamená, že o 5 rokov by po uliciach New Yorku mohlo jazdiť 70.000 elektromobilov, v Paríži 62.000 a Šanghaji 26.000.

SkryťVypnúť reklamu

Na 25 najväčších aglomerácií s počtom obyvateľov nad 10 miliónov pripadá až 10 % z celosvetových emisií kysličníka uhličitého (CO2). Preto sú podľa spoločnosti McKinsey "prirodzeným prostredím pre vznik elektro mobility". Pre rozšírenie elektromobilov nie je v prvej fáze podľa štúdie potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc. "Doteraz sa šance elektromobilov posudzovali podľa toho, ako rýchlo je možné vystavať infraštruktúru verejných dobíjacích staníc," uviedol analytik McKinsey Christian Malorny. "Naša štúdia prišla k záveru, že v najbližších piatich rokoch nie je potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc."

Podľa prieskumu prví kupci elektromobilov sú pripravení na to, že budú svoje vozidlá nabíjať doma alebo na parkovisku. "Vodiči celkom prirodzene prispôsobia svoje zvyky tomu, že pri každej jazde sa musia dostať domov," myslí si Malorny. Podľa poradenskej firmy Bain ukázal prieskum medzi užívateľmi elektromobilov v Londýne, že dnešný krátky dojazd pre nich po nie príliš dlhom navyknutí si nie je žiadnym problémom.

SkryťVypnúť reklamu

Na podporu toho, aby boli vodiči ochotní prejsť na elektromobil, je podľa McKinsey potrebné zvýšiť informovanosť spotrebiteľov, keďže až 40 % z nich nevie o elektromobiloch vôbec nič. Spoločnosť tiež považuje na začiatku za potrebný aj istý finančný stimul, aby sa predovšetkým v Číne vytvoril dopyt. Tradičná finančná podpora však nemusí byť dostatočná. Napríklad pre kupcov prvého elektromobilu je podstatne zaujímavejšie to, ak by mohli využívať špeciálne jazdné pruhy, napríklad pruhy určené pre autobusy, ako daňová úľava vo výške 3000 USD (2087 eur).

Analytik spoločnosti NordLB Frank Schwope zasa očakáva, že výrobcovia kvôli predĺženiu dojazdu vybavia elektromobily aj spaľovacím motorom.

Informoval o tom Handelsblatt.

Elektromobily

Súvisiace témy: Nemecko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 828
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 302
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 890
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 500
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 140
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 734
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 589
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 309
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Peter Pellegrini a minister obrany Robert Kaliňák.

Suchú kôrku nahradila iná firma, zákazku za 23 miliónov eur preveruje ÚVO.


a 5 ďalší 3
Mesto Hlohovec.

Zostavili sme rebríček najväčších dlžníkov.


Ekonóm Peter Gonda vysvetľuje, že komunistom sa podarilo u ľudí vyvolať ilúzie o nízkych cenách.

Prvky socializmu ostali v hlavách ľudí doteraz.


28
Jozef Krošlák

V minulosti bol hovorcom premiéra Vladimíra Mečiara.


TASR a 1 ďalší 49

Neprehliadnite tiež

Plnenie fľaše whisky The Chuan do fliaš v liehovare Chuan Malt Distillery vjuhozápadnej Číne, kde prevádzkuje liehovar spoločnosť Pernod Ricard.

Clá sa nedotknú koňaku Pernod Ricard, LVMH a Rémy Cointreau.


TASR
Ilustračné foto.

Európsky ekonomický systém sa ešte nesformoval, tvrdí ECB.


TASR
Pšenica vyniesla málo.

V roku 2024 sa doviezli výrobky za vyše 7,8 miliardy eur.


TASR 1
Sídlo OPEC vo Viedni.

Ťažbu zvýši osem členských krajín aliancie, medzi nimi USA aj Rusko.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 309
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 350
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 913
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 16 894
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 753
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 631
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 424
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 380
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu