SME

Elektromobily sa presadia v priebehu piatich rokov

Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil.

Düsseldorf. Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. Podľa štúdie poradenskej spoločnosti McKinsey vo veľkých mestách sa stanú v priebehu piatich rokov reálnou alternatívou tradičným autám.

V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil. Ukázala to v pondelok (11.1.) zverejnená štúdia spoločnosti McKinsey. Takže podľa realistického scenára by v roku 2015 mohli elektromobily predstavovať až 16 % novo predaných áut v New Yorku. V Paríži by to mohlo byť až 9 % a v Šanghaji okolo 5 %. V absolútnych číslach to znamená, že o 5 rokov by po uliciach New Yorku mohlo jazdiť 70.000 elektromobilov, v Paríži 62.000 a Šanghaji 26.000.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na 25 najväčších aglomerácií s počtom obyvateľov nad 10 miliónov pripadá až 10 % z celosvetových emisií kysličníka uhličitého (CO2). Preto sú podľa spoločnosti McKinsey "prirodzeným prostredím pre vznik elektro mobility". Pre rozšírenie elektromobilov nie je v prvej fáze podľa štúdie potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc. "Doteraz sa šance elektromobilov posudzovali podľa toho, ako rýchlo je možné vystavať infraštruktúru verejných dobíjacích staníc," uviedol analytik McKinsey Christian Malorny. "Naša štúdia prišla k záveru, že v najbližších piatich rokoch nie je potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc."

Podľa prieskumu prví kupci elektromobilov sú pripravení na to, že budú svoje vozidlá nabíjať doma alebo na parkovisku. "Vodiči celkom prirodzene prispôsobia svoje zvyky tomu, že pri každej jazde sa musia dostať domov," myslí si Malorny. Podľa poradenskej firmy Bain ukázal prieskum medzi užívateľmi elektromobilov v Londýne, že dnešný krátky dojazd pre nich po nie príliš dlhom navyknutí si nie je žiadnym problémom.

SkryťVypnúť reklamu

Na podporu toho, aby boli vodiči ochotní prejsť na elektromobil, je podľa McKinsey potrebné zvýšiť informovanosť spotrebiteľov, keďže až 40 % z nich nevie o elektromobiloch vôbec nič. Spoločnosť tiež považuje na začiatku za potrebný aj istý finančný stimul, aby sa predovšetkým v Číne vytvoril dopyt. Tradičná finančná podpora však nemusí byť dostatočná. Napríklad pre kupcov prvého elektromobilu je podstatne zaujímavejšie to, ak by mohli využívať špeciálne jazdné pruhy, napríklad pruhy určené pre autobusy, ako daňová úľava vo výške 3000 USD (2087 eur).

Analytik spoločnosti NordLB Frank Schwope zasa očakáva, že výrobcovia kvôli predĺženiu dojazdu vybavia elektromobily aj spaľovacím motorom.

Informoval o tom Handelsblatt.

Elektromobily

Modely Tesla Cybertruck.

Vedenie firmy poukázalo na výrazný rast nákladov.


TASR 1
Súvisiace témy: Nemecko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 539
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 168
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 735
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 134
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 391
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 2 974
  7. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 640
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Montáž hodiniek Prim v roku 1965.

Prežitie značky skomplikovala privatizácia.


Ilustračné foto.

Všetkým hráčom z top desiatky vlani rástli tržby.


1
Ministerka hospodárstva Denisa Saková.

Systém má odbremeniť ľudí od zdĺhavých žiadostí a návštevy úradov.


TASR 6
Predseda SNS Andrej Danko.

Šéf SNS ukazuje na opozíciu.


TASR 26
  1. Marián Viskupič: Rozpočet 2026: Podvod roka, nie zákon roka
  2. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  3. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  4. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  5. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  8. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 852
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 559
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 376
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 919
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 716
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 349
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 348
  8. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 282
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu