WASHINGTON.
Čistý zisk Fordu za rok 2009 dosiahol 2,7 miliardy USD (1,92 miliardy eur) po strate 14,7 miliardy USD v roku 2008. Automobilke sa vlani po prvý raz od roku 1995 podarilo zvýšiť podiel na americkom trhu.
Prispeli k tomu nové modely rovnako ako fakt, že oba domáce konkurenčné koncerny General Motors aj Chrysler museli v rámci reštrukturalizácie prejsť riadeným bankrotom. Prevádzkový zisk dosiahol 454 miliónov USD, pričom analytici v priemere počítali so stratou vo výške 1,02 miliardy USD.
Čistý zisk za posledný kvartál 2009 predstavoval 868 miliónov USD alebo 25 centov na akciu oproti strate 5,98 miliardy USD alebo 2,51 USD na akciu v rovnakom období rok predtým. Zisk bez započítania jednorazových nákladov dosiahol 43 centov na akciu, čo je výrazne nad očakávaniami analytikov, ktorí v priemere na tejto báze prognózovali iba 26 centov na akciu. Kvartálne tržby vyskočili o 22 % na 35,4 miliardy USD.
Podľa analytika spoločnosti IHS Global Insight Johna Wolkonowicza sa Fordu podarila reštrukturalizácia. Keďže to dokázal bez vládnej pomoci, jeho reputácia v porovnaní s konkurenčnými americkými automobilkami sa výrazne zlepšila. Wolkonowicz tvrdí, že popularita Fordu u americkej verejnosti je najvyššia za posledné desaťročia.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.