BRATISLAVA. Očakávaný prepad odbytu po ukončení šrotovného tak ešte podľa informácií Združenia automobilového priemyslu SR v januári nenastal.
"Zatiaľ čo vlani, najmä v rámci šrotovného, zažívali boom menšie (a lacnejšie) osobné a malé nákladné automobily nižších kategórií, zvláštnosťou januárových registrácií je výrazný prienik medzi najžiadanejšie prémiové značky (BMW, Mercedes-Benz, Lexus). Za prvý mesiac tohto roku sa po dlhom období poklesu zaznamenal oproti vlaňajšku tiež nárast nákladných automobilov nad 12 ton," dopĺňa združenie.
Poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie po prvom mesiaci roka Škoda, ktorá si s trhovým podielom 21,67 % upevnila dominantné postavenie. Na druhé miesto postúpil Citroen, ktorý má 6,76 % a tretí je s 6,41 % Peugeot. Ďalej nasledujú Volkswagen (6,25 %), Renault (5,97 %), KIA (5,74 %), Toyota/Lexus (5,18 %), Fiat a Suzuki (po 4,77 %) a desiatku najúspešnejších uzatvára BMW (3,83 %).
V januári 2010 zaregistrovali tiež 28 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton, čo je o 54,1 % menej ako v rovnakom mesiaci vlani. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 46,43 %, druhý Mercedes-Benz 21,43 % a tretia je prvýkrát Avia s 14,29 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton zaznamenal za prvý mesiac tohto roku oproti vlaňajšku po dlhom období poklesu nárast o 21,42 % pri odbyte za január 2010 spolu 119 vozidiel uvedenej kategórie. Najväčší podiel na trhu získalo Volvo s 21,01 %, druhý Renault má 19,33 % a tretí Mercedes-Benz dosiahol 15,13 %.
Za január 2010 zaregistrovali aj 17 nových autobusov, čo je o 41,38 % menej ako v januári roku 2009. Vedie SOR s výrazným podielom 82,35 %, druhý Mercedes-Benz má 11,77 a tretí Irisbus získal 5,88 % všetkých registrácií v uvedených kategóriách.