FRANKFURT. Dôvodom je nedostatočné mazanie ložísk zadného kolesa v niektorých automobiloch.
Opravy vozidiel Rok 2007
Americká divízia Volkswagenu zavolala 790tisíc áut na opravu chyby prepínača brzdových svetiel. Ford zavolal 3,6 milióna áut na opravu prepínača pri kontrole rýchlosti, ktorý mohol viesť k požiaru. Rok 2008
General Motors zavolal 944tisíc áut na opravu chyby, ktorá mohla spôsobiť požiar. Rok 2009
Toyota začala volať milióny áut pre chybný plynový pedál a problém s podlahovou krytinou, ktorá môže pedál zablokovať. Ford zavolal 4,5 milióna áut na opravu chybného prepínača pri kontrole rýchlosti, ktorý môže spôsobiť požiar General Motors zavolal
1,5 milióna áut na opravu
chyby, ktorá mohla spôsobiť požiar motora. Zdroj: čtk
"Ak sa zadné kolesá aj napriek nedostatočnému mazaniu ložísk stále používajú, mohli by sa zablokovať. V extrémnom prípade by sa mohlo koleso uvoľniť a spôsobiť nehodu," uviedol vo štvrtok Volkswagen.
Sťahovanie vozidiel sa stáva relatívne bežné, vzhľadom na mimoriadnu komplikovanosť väčšiny moderných automobilov.
Avšak zvolávanie vozidiel do servisov upútalo pozornosť médií po tom, čo imidž Toyoty, ktorá mala povesť jedného z najkvalitnejších výrobcov, postihlo sťahovanie viac ako 8,5 mil. jej vozidiel na opravu. Automobilka Honda v stredu oznámila, že musí z trhu stiahnuť viac ako 950 tis. vozidiel.
Koncern Volkswagen pôsobí na Slovensku prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Volkswagen Slovakia, ktorá je výrobno-montážnym podnikom.
V Bratislave vyrába v súčasnosti VW Touareg, Audi Q7, časť vozidiel Porsche Cayenne a Škodu Octavia, v Martine má závod na výrobu prevodoviek a komponentov do prevodoviek a v Košiciach sa pripravujú autá na export do Ruska.