PARÍŽ. Jedným z dôvodov boli vysoké náklady na reštrukturalizáciu, ktoré prekročili 1 miliardu eur.
Čistý zisk po americkom Wal-Marte druhého najväčšieho maloobchodného reťazca na svete sa minulý rok prepadol na 327 miliónov eur z 1,27 miliardy eur v roku 2008. Náklady na reštrukturalizáciu pritom dosiahli 1,07 miliardy eur.
Tržby reťazca v sledovanom období klesli o 1 % na 87,38 miliardy eur. Zníženie odbytu zaznamenal Carrefour nielen v celej Európe, ale aj na domácom trhu vo Francúzsku a tiež v Ázii a Latinskej Amerike.
Carrefour sa podľa generálneho riaditeľa Larsa Olofssona snaží teraz ešte zväčšiť svoj podiel na francúzskom trhu, ktorý vlani vzrástol o 2 %, a preto rozširuje ponuku produktov vlastnej značky, ktoré sú lacnejšie ako tovar známych výrobcov.
Olofsson však pripomenul, že aj rok 2010 bude pre maloobchodníkov náročný, ale verí, že zmeny, ktoré reťazec uskutočnil, mu pomôžu dosiahnuť lepšie hospodárske výsledky.
Prioritami reťazca na tento rok sú zvýšenie podielu na trhu, zníženie nákladov a tiež redukcia skladových zásob. Carrefour okrem toho plánuje ďalšiu expanziu v Brazílii a Číne.
Informovala o tom agentúra AP.