SOUL. Tempo rastu predaja však už začína klesať. Dôvodom je ukončenie stimulov na podporu predaja vozidiel vo viacerých krajinách a tiež politika "agresívnych zliav" japonského koncernu Toyota, ktorý sa tak snaží získať späť klientov po sérii technických problémy niektorých jeho modelov.
Juhokórejský Hyundai sa pokúsil zvýšiť svoj globálny predaj práve na úkor mesiac trvajúcej krízy okolo technických problémov vozidiel Toyota. Zatiaľ sa mu ale nepodarilo rozšíriť svoj podiel na kľúčovom americkom trhu z vlaňajších 4,2 % na plánovaných 4,5 % v tomto roku.
Hyundai vo februári predal 250.995 vozidiel, pričom najlepšie šiel na odbyt nový sedan Sonata a športový model Tucson. Okrem toho, február bol ôsmym mesiacom po sebe, keď medziročný rast predaja dosiahol dvojciferné číslo.
V porovnaní s januárom sa však februárový odbyt modelov Hyundai znížil o 7,5 %. Na príčine je jednak ukončenie štátneho príspevku na kúpu nového auta výmenou za staré a tiež menší počet pracovných dní pre oslavy nového Lunárneho roka v Ázii. To malo negatívny dopad na predaj áut najmä v Číne, ktorá patrí medzi najväčšie automobilové trhy na svete.
Predaj modelov automobilky Kia, dcérskej spoločnosti koncernu Hyundai, sa vo februári zvýšil medziročne o 46 % na 138.811 vozidiel.
Informovala o tom agentúra Reuters.