LONDYN. Išlo o bohatých klientov, ktorým banka poskytovala služby v oblasti privátneho bankovníctva. Ku krádeži malo dôjsť pred 3 rokmi.
Banka uviedla, že krádež odhalila vlani. Nakoniec sa ukázalo, že bola oveľa väčšia, než sa pôvodne predpokladalo. HSBC ešte minulý rok tvrdila, že únik informácií o účtoch sa týka menej než 10 klientov. Dnes však priznala, že boli ukradnuté údaje o účtoch 15.000 existujúcich zákazníkov banky a 9000 bývalých klientov.
Krádež sa dotkla až 15 % klientov, ktorým banka poskytuje služby v oblasti privátneho bankovníctva, a výrazne poškodila imidž banky. Údaje ukradol počítačový špecialista Hervé Falciani, ktorý pracoval v ženevskej pobočke HSBC. Falciani priznal, že ukradol informácie a poskytol ich francúzskemu daňovému úradu, ale poprel, že za to dostal nejaké peniaze. Falciani sa tiež pokúsil predať informácie libanonským bankám.
HSBC tvrdí, že ukradnuté informácie sa týkajú iba účtov založených vo Švajčiarsku a nikde inde. Banka dodala, že ukradnuté údaje neumožnili ani neumožnia tretej strane, aby získala prístup ku ktorémukoľvek klientskemu účtu.
Únik informácií o účtoch však znepokojil bohatých klientov, ktorí svoje peniaze umiestnili vo Švajčiarsku z dôvodu výhodného daňového systému, pričom počítali s tým, že údaje o ich kontách sú viac zabezpečené než kdekoľvek inde.
Francúzsky daňový úrad využil ukradnuté údaje a začal tvrdo postihovať neplatičov daní. Medzičasom však už informácie vrátil švajčiarskej prokuratúre. Podľa HSBC švajčiarske úrady potvrdili, že nepodporia využitie ukradnutých údajov na to, aby zahraničné daňové úrady identifikovali tých, ktorí sa vďaka účtom vo Švajčiarsku vyhli plateniu daní doma.
Informoval o tom Financial Times.