BRATISLAVA. Marketingové agentúry TNS SK a TNS AISA by mali do konca roka vytvoriť jednu spoločnosť. Podľa zverejnených informácii už spoločnosti začali pracovať na fúzii a schválili už aj právne aj organizačné zlúčenie. Nová organizačná štruktúra by mala byť platná od 1. apríla tohto roka a z právneho hľadiska by integrácia mala byť ukončená 31. decembra 2010.
"Zároveň takto môže skupina TNS dosiahnuť konkurenčnú výhodu, a to zvyšovaním odbornosti v jednotlivých sektoroch a rozširovaním svojich aktivít vo vzťahu ku kľúčovým klientom," informujú spoločnosti.
Pozíciu riaditeľa spoločnosti by mal zastávať súčasný riaditeľ TNS SK Ivan Šimek . Riaditeľ agentúry TNS AISA Ján Hudák by sa mal stať riaditeľom divízie custom a divíziu média by mal riadiť Juraj Lahučký. Štvoricu top manažérov by mala doplniť finančná riaditeľka Martina Konečná.
"Veríme, že táto fúzia bude v konečnom dôsledku prínosom pre klientov v procese celkového skvalitňovania našich služieb, a že zvýši potenciál skupiny TNS na slovenskom trhu. Vzhľadom k tomu, že obidve agentúry patrili do siete TNS, bolo len otázkou času, kedy sa spoja, a tak posilnia svoje postavenie na našom trhu,“ konštatuje Managing Director agentúry TNS SK Ivan Šimek.
Spoločnosť TNS SK vznikla ako pobočka českej výskumnej agentúry Factum, s.r.o v roku 1995. V roku 1997 sa spoločnosť stala súčasťou celosvetovej skupiny Taylor Nelson Sofres, ktorá v roku 2003 prešla viacerými zmenami. Súčasťou týchto procesov bola aj zmena názvu na TNS SK s.r.o.
Spoločnosť AISA vznikla na slovenskom trhu v roku 1991 a od roku 1996 pôsobila ako exkluzívny reprezentant spoločnosti Infratest Burke pre Českú a Slovenskú republiku, ktorá sa v roku 1998 stala súčasťou siete NFO WorldGroup. V roku 2003 po prepojení sietí NFO a TNS sa NFO AISA stala členom siete TNS. Od začiatku roka 2005 pôsobí spoločnosť pod novým menom TNS AISA Slovakia s.r.o.