BRATISLAVA. TASR to potvrdili oslovené banky, zjednodušenie vybavovacieho procesu však napriek malému záujmu klientov vítajú. Ako informovala Slovenská banková asociácia (SBA), od spustenia projektu v novembri 2009 do konca januára 2010 využilo túto možnosť spolu 1050 klientov.
Podľa hovorkyne UniCredit Bank Zuzany Ďuďákovej sa klienti rozhodujú pre možnosť presunu účtov medzi bankami zväčša "kvôli zefektívneniu správy osobných financií". Aj keď je záujem o presun nízky, je dôležité, že tieto pravidlá existujú a v prípade potreby klientom uľahčujú proces vybavovania. Minimálny záujem klientov o presun účtov do inej banky TASR potvrdila hovorkyňa Poštovej banky Eva Sagálová. Podľa hovorkyne ČSOB Zuzany Francúzovej banka zaevidovala niekoľko žiadostí o presun, čo sa podpísalo na miernom náraste počtu klientov. V žiadnej inštitúcii však nešlo o výrazné zmeny a ako konštatuje hovorca Slovenskej Sporiteľne Štefan Frimmer, "aj skúsenosti zo zahraničia hovoria o tom, že klienti sa nepresúvajú masovo z banky do banky".
Základom koncepcie "Presunu účtov" sú jednotné pravidlá presunu existujúcich trvalých príkazov a inkás z bežného účtu klienta - fyzickej osoby - vedeného v pôvodnej banke na iný bežný účet toho istého klienta v inej banke. Pôvodná banka však nemusí povoliť zrušenie bežného účtu, pokiaľ si napríklad klient nevyrovná voči nej záväzky, nesprávne vypíše žiadosť alebo ju nepodpíšu všetci majitelia účtu. Zrušenie a prevedenie účtu z jednej banky do druhej si každá finančná inštitúcia spoplatňuje podľa svojich interných cenníkov.