BRATISLAVA. Bratislavské letisko vybavilo za prvé dva mesiace o osem percent cestujúcich menej, ako v rovnakom období minulého roka. V absolútnych číslach je to úbytok takmer 16-tisíc pasažierov.
Objem vybaveného carga sa však na bratislavskom letisku oproti februáru 2009 zvýšil o viac ako dvojnásobok. Z pôvodných 607 ton na 1 268 ton, pričom za prvé dve mesiace sa objem medziročne zvýšil o 87 percent na 2 353 ton nákladu.
Vo februári sa zvýšil aj počet cestujúcich v nepravidelnej doprave z pôvodných 3 682 na tohtoročných 8 079. V medzinárodnej doprave došlo medziročne k nárastu cestujúcich o jedno percento na 85 155 cestujúcich. Počet cestujúcich, ktorí využili vnútroštátne spojenia poklesol v porovnaní s uplynulým rokom o 59 percent na 4 056 cestujúcich.
Najviac cestujúcich, 71-tisíc, prepravil írsky Ryanair. Po ňom nasledujú aerolínie Danube Wings s 5 470 prepravenými cestujúcimi a Air Slovakia, ktorá na pravidelnej linke do indického Amritsaru prepravila 5 128 cestujúcich.
Rebríček najobľúbenejších februárových destinácií sa v porovnaní s prvými dvoma mesiacmi nelíši. Najviac sa lietalo do Londýna, Milána a Dublinu.
Cez leto v Bratislave pribudnú ďalšie linky. Aerolínie Danube Wings včera uzavreli rokovania s chorvátskymi a talianskymi letiskami. Cez leto sa teda bude dať dostať z Bratislavy do chorvátskeho Zadaru a Spliu a talianskej Catanie.
Chorvátske linky začnú lietať z Bratislavy 19. júna, spojenie Bratislavy so sicílskou Cataniou začne fungovať v pondelok 7. júna 2010.
Ako vláda plní sľub rozvíjať podniky v štátnom vlastníctve
Čo sľúbili: Vláda Slovenskej republiky je presvedčená, že aj štát môže byť dobrý hospodár a veď netreba chodiť ďaleko. V Európe máme množstvo veľmi kvalitných firiem v štátnom vlastníctve, ktoré sú dôkazom toho, že aj štát môže spravovať majetok.
Zdroj: Robert Fico, hodina otázok, NRSR, 19.10.2006
Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Ak si štát vo svojom vlastníctve ponechá podniky, mal by zabezpečiť ich efektívne fungovanie.
Aká je realita? Sľub nebol splnený. Mnohé zo štátnych podnikov stagnujú alebo sa ich výkony zhoršujú, pričom do plusových čísel sa nedostali ani v predkrízovom období. Železnice SR, Cargo Slovakia, Slovenskú televíziu, Slovenský rozhlas, Všeobecnú zdravotnú poisťovňu či štátne nemocnice musela vláda zachraňovať dotáciami, resp. návratnou finančnou výpomocou. Proti „nezodpovednému a nehospodárnemu nakladaniu s financiami" protestovali v roku 2009 aj zamestnanci Lesov SR.
Zdroj: INEKO
Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.
Ako vláda plní sľub zastaviť privatizáciu, resp. neprivatizovať tzv. strategické podniky (energetika, lesy, železnice, letiská, zdravotníctvo, atď.)
Čo sľúbili: Vláda SR nebude pokračovať v privatizácii a v doprivatizácii majetkovej účasti štátu v strategických podnikoch. Vláda určí, ktoré podniky a inštitúcie sú z hľadiska národno-štátnych záujmov strategické.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia negatívne. V prevažnej väčšine tzv. strategických podnikov uvedených v danom sľube sa štátne vlastníctvo preukázalo v riadení menej efektívne ako súkromné vlastníctvo či štátna regulácia aktivít súkromných podnikov.
Aká je realita? Sľub bol splnený. Vláda zastavila privatizáciu tzv. strategických podnikov. Krátko po svojom nástupe, v októbri 2006, odstúpila od privatizácie bratislavského letiska, zastavila tiež privatizáciu nákladnej železničnej spoločnosti Cargo.
Zdroj: INEKO
Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.