Minuloročný zisk viac ako dva milióny eur ste uviedli pred zdanením a odpočítaním odpisov. Aký je váš čistý zisk za rok 2009?
„Po prvýkrát sme zverejnili výnosy a zisk, doteraz zverejnil zisk len Zoznam. Čistý zisk preto nezverejníme."
Ak si približne zrátam, akú techniku máte a aké môžete mať odpisy, je váš čistý zisk približne milión eur?
„Áno, je to približne polovica."
Vo finančných výsledkoch hovoríte o dvesto brigádnikoch. Na čo ich využívate?
„Používame ich najmä na nahadzovanie a kontrolu informácií do katalógu. Robia aj administrátorov Pokecu. To číslo neznamená, že ich pracuje dvesto naraz."
Kto vám robí obsah na Aktuality.sk?
„Redakcia, v ktorej je niekoľko ľudí. Vo veľkej miere využívame agentúrne spravodajstvo."
Uvažujete o jej rozšírení, ktoré by znamenalo viac vlastného obsahu?
„Nie. Máme vysoký podiel správ, ktoré robia naši vlastní ľudia alebo ich nakupujeme od externých autorov. Nám ta stratégia vychádza veľmi dobre, lebo je profitabilná. Existuje samozrejme cesta, aby sme posilňovali vlastný obsah a robili naše spravodajstvo viac mienkotvorným."
Čitateľov na to máte.
„Mať na to máme, lenže my nepotrebujeme do tohto investovať. Firmu máme preto, aby zarábala peniaze. My nepotrebujeme byť najmúdrejší. Nepotrebujeme portál, ktorý bude najrešpektovanejším. Naším cieľom je chodiť na dovolenky a mať dobrý život."
Fakt, že ste tento rok zverejnili väčší rozsah finančných ukazovateľov, môže znamenať aj to, že sa ponúkate na predaj.
„Ak by sa firma predávala, považujeme za to absolútne normálny proces."
Ja som nepovedal, že to je nesprávne.
„Keď som prichádzal do firmy, s ostatnými akcionármi sme si dohodli stratégiu, ktorá je odchod. V správnom čase z firmy odídeme všetci naraz. K tomu však musia byť splnené dve veci. Musíme byť pripravení my a musí byť pripravený trh. Myslíme si, že tento rok budú mať investori väčší apetít na akvizície. Trh monitorujeme a keď uvidíme, že majú chuť a chcú kupovať za dobré ceny, tak ponúkneme firmu na predaj. Počas posledných dvoch rokov sme absolvovali rôzne stretnutia s rôznymi finančnými skupinami alebo ich poradcami. A čo sa týka nás? Áno, sme pripravení na predaj. Ale treba počkať na vývoj trhu. Je však možné aj to, že firmu budeme držať a nikdy ju nepredáme."
Nič z toho, čo ste povedali nevylučuje, že sa záujemcom pasívne ponúkate.
„V pasívnej pozícií sme stále. Ja to poviem jednoducho: všetko materiálne je na predaj. Otázka je len cena. Keby teraz niekto prišiel a povedal, že dám za Azet 330 miliónov eur, predáme to všetci a okamžite."
Tvrdíte, že ste v minulosti už mali viacero stretnutí. Nemôže byť problém v tom, že ste požadovali neúmerne vysokú sumu?
„Nikdy sme nepovedali žiadnu konkrétnu sumu."
To je síce fakt, ale ak ste nejakú ponuku vyhodnotili ako nevýhodnú, zrejme preto, že vám nestačila.
„Áno. Zatiaľ všetky tie ponuky, ktoré sme dostali sme vyhodnotili ako neatraktívne."
Aká je atraktívna ponuka pre vás?
„Treba si uvedomiť jednu vec. Keď sa predáva firma, sú tam dve základné čísla - násobok a násobiteľ. Pred krízou boli násobky vysoké, počas krízy sú nižšie a my veríme, že po kríze budú vyššie. Keď sa firma pred krízou predávala za tridsaťnásobok zisku, počas nej to bol desaťnásobok a teraz to bude niečo medzi desať a tridsať. My sme v situácii, že sa nemusíme ponáhľať keďže sa výrazne zvyšuje násobiteľ - čiže zisk."
Podľa tohto mi vychádza, že teda ponuka za Azet by mohla byť približne 35 miliónov eur.
„Bola aj taká ponuka, tiež sme ju slušne odmietli."
Takže ste v minulosti dostali ponuku na prevzatie Azetu za jednu miliardu korún?
„Áno."
Táto ponuka sa vám zdala malá?
„Podľa kvalifikovaného názoru o situácii na trhu a stave spoločnosti, si myslíme, že firma má určite väčšiu hodnotu ako miliarda korún."
Burza vás nikdy nelákala?
„Teoreticky sme rozmýšľali o tejto možnosti. Slovenská burza určite nie, väčšina technologických firiem je kótovaných na Varšavskej burze. Z rôznych dôvodov sa nám táto možnosť nezdá ako najlepšia."
Sedemstotisíc eur ste vlani investovali do akvizícií a hardvérového vybavenia. Koľko išlo kam?
„Začiatkom roka 2009 sme hovorili o sume 300-tisíc eur na akvizície a zhruba polovica išla na techniku."
Vzhľadom na hackerský útok začiatkom roka, nepovažujete investície do hardvéru za poddimenzované?
„Ten útok nemá s hardvérom takmer nič spoločné."
Ide o zlyhanie jednotlivca?
„Je veľmi ťažké sa vyjadrovať k čomukoľvek, čo súvisí s hackerskými útokmi. Čokoľvek poviem, bude použité proti nám. Nerád by som to preto komentoval. To, čo investujeme my do hardvéru je ďaleko nad trhový priemer."
Máte hackerské útoky po právnej stránke ošetrené?
„Z pohľadu užívateľov máme bezpečnostný audit. A potom sa musíme ešte vysporiadať s útočníkom, čo je veľmi citlivá oblasť."
Nechcete to komentovať preto, aby ste nedráždili hackerov?
„Z niekoľkých dôvodov a toto môže byť jeden z nich. Sú v tom však aj iné dôvody."
Tvrdíte, že ste absolútnym lídrom. V spravodajstve je lídrom Sme.sk, v katalógoch Zoznam, v autobazároch Autobazar.eu a podobne. V čom konkrétne ste absolútnym lídrom?
„Prví sme sa stali jednotkou v dennej návštevnosti, potom sme sa stali jednotkou v mesačnej návštevnosti a týmto rokom sme sa stali jednotkou vo výnosoch a zisku. Podľa všetkých dostupných informácií, ktoré máme, sa považujeme za jednotku."
Viete si vôbec porovnať Pokec s nejakou konkurenciou?
„Nie, samostatný Pokec sa nedá porovnať. Na Slovensku nemáme porovnateľnú konkurenciu."
Pripravujete tento rok nejaké novinky?
„Samozrejme. Okrem organického každoročného rastu, rastieme aj akvizíciami. V nasledujúcom období pripravujeme niekoľko noviniek. Sú niektoré projekty, ktoré majitelia v minulosti z nejakého dôvodu nepredali alebo mali nereálne predstavy o cene."
Ktorých segmentov sa dotknú tieto zmeny?
„Všetkých. Pripravujeme posilnenie sociálnej siete, pribudnú tam rôzne veci. Čo sa týka magazínov, tam pribudne jedna, dve veci. Niečo pribudne organicky, niečo akvizične. Pribudnú aj inzertné produkty."
Rozhovor bol autorizovaný. Karol Gogolák v prepise nič nezmenil.