WASHINGTON.
"Pred piatimi rokmi by som sa o takéto hračky vôbec nezaujímala," povedala Norma Ramosová (36), keď v jednom z obchodov siete Wal-Mart v New Jersey vyberala darček k synovým narodeninám. "Teraz ma ale začína zaujímať, v akom prostredí budú vyrastať moje deti, a potom aj ich deti," dodala s tým, že v súčasnosti bežne hračky ovoniava, či ich necítiť po farbe a umelej hmote.
Tento trend postrehli aj viaceré spoločnosti, medzi nimi najväčšia maloobchodná sieť na svete Wal-Mart, hračkárska firma Wham-O, ako aj spoločnosť Garan amerického finančníka Warrena Buffetta. Všetky vo zvýšenej miere investujú do hračiek vyrábaných z prírodných alebo recyklovaných materiálov. Garan je napríklad známa výrobou ekologických drevených skladačiek a kociek pre malé deti Garanimals.
V súčasnosti síce takzvané zelené hračky tvoria len 1 % z celkového amerického trhu s hračkami, no investori očakávajú, že do piatich rokov by sa tržby z ich predaja mohli zvýšiť na 1 miliardu USD (748,90 milióna eur), čo znamená 5-% podiel na trhu. Podľa spoločnosti pre prieskum trhu NPD Group dosiahli minulý rok maloobchodné tržby v oblasti hračiek hodnotu 21,5 miliardy USD.
Zelené hračky sú tak ďalším z ekologických tovarov, o ktoré sa v posledných rokoch začína zvyšovať záujem. Najskôr to boli čistiace prostriedky do domácností a výrobky osobnej hygieny. Podľa časopisu Nutrition Business Journal sa predaj takýchto čistiacich prostriedkov zvýšil v USA v roku 2008 oproti roku 2007 o 35 % na 737 miliónov USD.