BRATISLAVA. Z tohto počtu bolo 61 % domácich a 39 % zahraničných vozidiel.
Na vybranom mýte, ktoré za necelé tri mesiace prekročilo 23 miliónov eur, sa 45 % podieľali zahraniční dopravcovia, najmä z Poľska, Českej republiky, Maďarska, Rumunska a Litvy.
V režime pre-paid bolo zaregistrovaných 115.704 vozidiel, v režime post-paid 36.030 vozidiel.
Spoplatnených je 570 km diaľnic a rýchlostných ciest a 1820 km ciest I. triedy. Dopravcovia majú k dispozícii 105 zákazníckych miest, z toho je 8 kontaktných (krajské mestá), 13 hraničných distribučných na tranzitných hraničných priechodoch a 84 distribučných miest na vybraných čerpacích staniciach v rámci celej SR.
Ako vláda plní sľub o zavedení elektronického mýta
Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.
Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.
Zdroj: INEKO
Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.