WASHINGTON. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu renomovaného inštitútu Conference Board.
Podľa výsledkov ankety index spotrebiteľskej dôvery Conference Board sa v marci 2010 vyšplhal na 52,5 bodu z revidovaných 46,4 bodu vo februári. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že dosiahne v priemere 50 bodov.
Aj marcový index spotrebiteľských očakávaní vzrástol, a to na 70,2 bodu z februárových 62,9 bodu, a index hodnotenia súčasnej situácie sa zvýšil na 26 bodu z 21,7 bodu vo februári, čo bol jeho najväčší prírastok od mája 2009.
Miera nezamestnanosti v USA sa totiž vo februári udržala na úrovni 9,7 %, zatiaľ čo ekonómovia predpovedali, že vzrastie na 9,8 %.
Ekonómovia veľmi pozorne sledujú tieto ukazovatele, keďže na spotrebiteľské výdavky pripadá až 70 % ekonomickej aktivity v USA.