NEW YORK. Japonský koncern na americkom trhu, ktorý je pre ňu najdôležitejší, predal v marci o tretinu viac vozidiel než v rovnakom mesiaci vlaňajška. Uviedol to v utorok (30. 3.) šéf distribúcie Toyoty v Spojených štátoch Jim Lentz na otvorení výstavy New York Auto Show. Američania tak zareagovali na veľké zľavy, ktoré japonský výrobca dáva na svoju produkciu.
Toyota ponúka zákazníkom okrem nižších cien aj nulový úrok na úver, nižšie poplatky pri lízingovom financovaní a okrem toho dvojročnú bezplatnú údržbu.
V minulosti Toyota neposkytovala nijaké zľavy, lebo sa domnievala, že kvalitné produkty niečo stoja. Renomé Toyote však odviali technický chyby na vozidlách a to, že sa musí na celom svete opravovať asi 8,5 milióna jej áut.
V marci sa Toyote po dvoch mesiacoch silného poklesu odbytu podarilo zvrátiť nepriaznivý trend. Zatiaľ však nie je na trhu jednotkou, ako bývala v minulosti. Jej pozíciu zaujal domáci Ford a zrejme ju predstihol aj General Motors. Presné čísla uverejnia v Spojených štátoch vo štvrtok (1.4.).
Informovala o tom agentúra DPA.