SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zaznamenala v marci 2010 nárast predaj viac ako o tretinu vďaka uvedeniu nových modelov na trh.
Marcové výsledky zmiernili obavy Hyundai z agresívnej marketingovej politiky najväčšieho producenta áut na svete, japonského koncernu Toyota. Ten ponúkol zákazníkom veľké zľavy, aby ich znova prilákal do predajní po tom, ako pre technické problémy niektorých modelov musel povolať do servisu na opravy milióny vozidiel.
Podľa najnovších údajov Hyundai predal v marci tohto roka 317.973 áut, čo je o 36 % viac ako v rovnakom období 2009 a 27-% nárast v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom.
Najviac išli v marci na odbyt vynovený sedan Sonata a športové vozidlo Tucson. Výrobná kapacita v závode Hyundai v americkom štáte Alabama dosiahla vďaka tomu takmer 100 %, a to prvýkrát od jeho spustenia v roku 2005.
Aj ďalšia juhokórejská automobilka Kia Motors, v ktorej má Hyundai 35-% podiel, zaznamenala v marci prudký nárast predaja, medziročne o 55 % na 173.095 vozidiel.
Informovala o tom agentúra Reuters.