SME

Stavba širokorozchodnej trate by mohla začať v roku 2013

Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016.

BRATISLAVA. Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016, predpokladajú Ruské železnice. Možnosti realizácie investície s predbežne odhadovanými nákladmi viac ako 4,7 mld. eur však ešte musí posúdiť štúdia, ktorú vypracuje nemecká poradenská firma Roland Berger. Dohoda o vypracovaní štúdie má byť podpísaná 6. apríla.

Ako ďalej informovali Ruské železnice, hlavne o projekte výstavby širokorozchodnej železničnej trate bude na Slovensku rokovať šéf železničnej spoločnosti Vladimir Jakunin počas návštevy ruského prezidenta Dmitrija Medvedeva v Slovenskej republike. Ruské železnice sú spolu s ukrajinskými a rakúskymi železnicami, ako aj Železnicami SR zakladateľmi spoločného podniku pre prípravu projektu.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú okrem Slovenska a Rakúska aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.

Dcérska firma Ruských železníc Transcontainer podpísala so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia, a.s. v novembri 2008 dohodu o 15-ročnom prenájme terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej v okrese Trebišov. Ruská firma začala prevádzku terminálu vlani v septembri. Terminál má byť súčasťou kontajnerovej prepravy z prístavov na severe Jadranu do Ruska a ďalších postsovietskych štátov.

SkryťVypnúť reklamu

Ruské železnice podľa vlastnej internetovej stránky v roku 2009 previezli celkom 1,133 mld. osôb, čo bolo medziročne menej o 12,5 %. Na prímestskú prepravu pripadlo 1,013 mld. a na diaľkovú 119,6 mil. cestujúcich. Nákladná doprava predstavovala 1,108 mld. ton pri poklese o 15 %. Medzi najviac prepravované tovary patrili kovové konštrukcie - 596,1 mil. ton, kamenné uhlie 275,4 mil. ton, ropa a ropné výrobky 227,9 mil. ton, stavebniny 128,1 mil. ton a železná a mangánová ruda 95,4 mil. ton. Podiel nákladnej aj osobnej dopravy na železnici v rámci celkovej doprave v Rusku sa pohybuje na úrovni okolo 40 %.

Ruské železnice (Rossijskije železnyje dorogi) sú otvorenou akciovou spoločnosťou, založenou rozhodnutím ruskej vlády z 18. septembra 2003. Spoločnosť vznikla v rámci prvej etapy reformovania železničného sektora. Patrí do trojice najväčších železničných spoločností sveta. Základné imanie Ruských železníc dosahuje 1,583 bil. RUB. Majetok firmy je sformovaný z vloženia aktív 987 organizácií federálnej železničnej dopravy. Ruské železnice prevádzkujú vyše 85 tis. kilometrov tratí, z toho elektrifikovaných je okolo 43 tis. kilometrov.

Vlaky

Ilustračné foto

predošlých dvoch dňoch odstavili v dôsledku podpaľačských útokov.


TASR
Súvisiace témy: Rusko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 15 905
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 332
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 698
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 563
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 189
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 173
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 415
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 189
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Budova Európskej centrálnej banky vo Frankfurte nad Mohanom.

Iba jedna zo 64 bánk nesplnila požiadavky na zadlženosť.


TASR
Čierne olivy

Americký trh sa stáva nerentabilným.


TASR

Tranzit plynu cez Českú republiku na Slovensko klesol prakticky na nulu.


SITA
Ilustračné foto.

Stalo sa tak prvýkrát v histórii krajiny.


TASR 4
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 893
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 44 881
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 134
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 682
  5. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 516
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 174
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 546
  8. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 6 488
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu