SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Šéf skrachovaného SkyEurope vraj riadi Air Slovakia

Predseda predstavenstva a finančný riaditeľ skrachovaného leteckého prepravcu SkyEurope Airlines Nick Manoudakis sa vraj už dlhšie objavuje v leteckej spoločnosti Air Slovakia.

Nick Manoudakis už v septembri 2009 hovoril o vzkriesení SkyEurope.Nick Manoudakis už v septembri 2009 hovoril o vzkriesení SkyEurope. (Zdroj: SME – Oliver Filan)

BRATISLAVA. Zadlžená letecká spoločnosť Air Slovakia, spol. s r.o., ktorá je v reštrukturalizácii, plánuje zmenu vo svojom manažmente. Ako povedal obchodný manažér a hovorca aerolínií Tomasz Zeglinski pre STV, aby spoločnosť lietala, možno je to jedna z možností.

V sídle Air Slovakia sa podľa zamestnancov už dlhšie objavuje predseda predstavenstva a finančný riaditeľ skrachovaného nízkonákladového leteckého prepravcu SkyEurope Airlines Nick Manoudakis. Neoficiálne vraj spoločnosť aj riadi. Uvažuje sa aj o vytvorení novej leteckej spoločnosti.

Manoudakis o vzkriesení SkyEurope hovoril už dávnejšie v rozhovore pre MF Dnes. "Pracujeme na akomkoľvek možnom riešení s investormi, ktorí by poskytli prvotný kapitál," povedal v septembri 2009.

Nepodarí sa to

"Ak by sa niekto snažil postaviť na ruinách SkyEurope novú leteckú spoločnosť, tak sa mu to nepodarí," tvrdil v minuloročnom rozhovore šéf sekcie civilného letectva ministerstva dopravy Ján Beja. "Máme v zákone ustanovenia, podľa ktorých ak niekto dovedie leteckú spoločnosť do bankrotu, alebo keby chcel pre novú spoločnosť použiť majetok z konkurzu inej leteckej spoločnosti, nepodarí sa mu to. Je tam lehota päť rokov."

"Vznik novej leteckej spoločnosti podlieha prísnej legislatíve, ktorá jednoznačne stanovuje, kto môže byť leteckým prepravcom za splnenia prísnych podmienok", povedal hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič. Ako dodal, ministerstvo dopravy o všetkých zásadných krokoch informuje Európsku komisiu.

Osud okolo 150 zamestnancov Air Slovakia zostáva neistý. Spoločnosť im nevypláca mzdy od jesene minulého roka. Dlhoročná zamestnankyňa, ktorá vo firme odpracovala dvanásť rokov, pre STV uviedla, že nemá komu dať výpoveď, ani jej nemá kto dať výpoveď, keďže v sídle spoločnosti z manažmentu nikto nebol. V piatok by sa malo uskutočniť stretnutie zamestnancov Air Slovakia s manažmentom, na ktorom by sa mali dozvedieť, čo bude so spoločnosťou ďalej.

Okresný súd Bratislava 1 rozhodnutím z 31. marca povolil reštrukturalizáciu Air Slovakia na základe jej návrhu a predloženého reštrukturalizačného posudku. Do funkcie reštrukturalizačného správcu súd ustanovil Vladimíra Neuschla, ktorý je aj konkurzným správcom skrachovaných Slovenských aerolínií. Súd vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie. Agentúru SITA o tom v stredu informoval hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak.

"Súd preskúmal reštrukturalizačný posudok správcu a zistil, že sú v zmysle Zákona o konkurze a reštrukturalizácii splnené zákonom stanovené podmienky na povolenie reštrukturalizácie. Odvolanie voči tomuto uzneseniu nie je prípustné. Ďalší priebeh reštrukturalizácie riadi ustanovený správca," uviedol Adamčiak.

Licencia do konca apríla

Letecký úrad SR aerolíniám obnovil platnosť osvedčenia leteckého prevádzkovateľa (AOC) dočasne do konca apríla. Potom bude musieť spoločnosť opätovne požiadať o vydanie tohto dokumentu. Letecký úrad pozastavil 1. marca aerolíniám do konca apríla platnosť osvedčenia na základe výsledku auditu a zistených nedostatkov. Platné osvedčenie je jednou z podmienok na udelenie obchodnej licencie. Letecká spoločnosť bez platného osvedčenia nemôže vykonávať ďalšie lety.

Air Slovakia v pokračujúcom správnom konaní na ministerstve dopravy zatiaľ nepreukázala svoju finančnú spôsobilosť na prevádzkovanie leteckej dopravy. Ak aerolínie neposkytnú potrebné dokumenty, rezort dopravy im môže odobrať obchodnú licenciu pozastavenú 4. marca.

"Ak nezareagujú na našu výzvu, môžeme konanie ukončiť," povedal vo štvrtok pre agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič. Správne konanie o obchodnej licencii môže od pozastavenia licencie trvať tri mesiace. Dve lietadlá, ktoré mali lízingové firmy uvoľniť, Air Slovakia nemôže používať na vlastné lety. Pozastavená obchodná licencia to neumožňuje.

Air Slovakia vlani prepravila na bratislavskom letisku v nepravidelnej doprave 56 541 cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 77,5 %. V minulom roku bola spoločnosť druhým najväčším chartrovým prepravcom na letisku v slovenskej metropole.

Spoločnosť Air Slovakia, spol. s r.o. so sídlom v Bratislave bola zapísaná do Obchodného registra SR v máji 1993, eviduje základné imanie vo výške 5,51 mil. eur. Vložil ho majiteľ a generálny riaditeľ firmy Harjinder Singh Sidhu so sídlom v anglickom Chigwelli v grófstve Essex. Firmu kúpil v roku 2006, generálnym riaditeľom je od marca 2007. Peňažný vklad predstavuje 398,33 tis. eur a nepeňažný 5,11 mil. eur. Podľa obchodného registra výkonným riaditeľom spoločnosti je Riqbal Singh Sidhu od februára 2008, konateľom opätovne Ján Janok od 2. marca tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (30. 9. 2022)
USD 0.971
AUD 1.498
CZK 24.687
JPY 140.460
CAD 1.329
GBP 0.895
HUF 421.930
PLN 4.857
CHF 0.954
SEK 10.958

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 765
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 847
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 818
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 992
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 731
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 027
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  3. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  4. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  8. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 978
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 347
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 893
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 568
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 650
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 703
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 560
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 400
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad na skládky. Modrá stará patriaca štátu, červená nová, patriaca spoločnosti ESI. Kvapka vody je na mieste čistiarne odpadových vôd.

Správkyňa konkurznej podstaty priradila skládku odpadu mestu.


5 h
Ilustračná fotografia.

Miera inflácie sa zrýchlila z 9,1 na 10 percent.


TASR 35m

Majú šesť požiadaviek, od vlády čakajú odpovede.


SITA 48m
O držiteľoch Ceny mesta Humenné rozhodli poslanci v tajnej voľbe.

Hlavní kontrolóri nie sú nezávislí, špekulantom nahrávajú aj legislatívne diery.


a 1 ďalší 53m

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  3. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  4. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  8. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 978
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 347
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 893
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 568
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 650
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 703
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 560
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 400
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu