PARÍŽ. Francúzska maloobchodná sieť Carrefour zaznamenala prvý rast štvrťročných tržieb po šiestich kvartáloch poklesu, a to napriek pretrvávaniu nepriaznivých podmienok na trhu.
Podľa spoločnosti sa tržby vychádzajúce z terajších výmených kurzov zvýšili od januára do konca marca medziročne o 5,5 % z 22,7 miliardy na 23,96 miliardy eur.
Pod rast tržieb sa podpísala najmä Brazília, kde sa tržby zvýšili o viac než 40 % a potom Čína s takmer 8-% rastom. Úspešná bola sieť aj na menších trhoch Poľska a Turecka, naopak, v Taliansku či Belgicku tržby klesli.
Na kľúčovom domácom trhu zaznamenali rast o 2,1 % na 9,79 miliardy eur, k čomu spoločnosti dopomohli najmä supermarkety. Naopak, hypermarkety zaznamenali pokles tržieb.
Informovala o tom agentúra AP.