PRAHA. Firma okrem toho zvažuje, že na budúci rok obnoví výrobu Octavií z predchádzajúcich rokov pre chudobnejších zákazníkov. V Česku sa tak do dvoch rokov môže vyrábať už sedem rôznych značiek osobných áut, konštatujú v dnešnom vydaní pražské noviny Mladá fronta Dnes.
Model Seat by sa zrejme vyrábal vo Vrchlabí a malo by ísť o auto veľké zhruba ako Octavia, ale s chudobnejšou výbavou, a tým pádom aj nižšou cenou. Najlacnejší model Octavie sa teraz predáva za necelých 272.000 Kč (10.510,86 eura).
Tieto informácie potvrdili aj dodávatelia Škody Auto. Automobilka od nich chce, aby mali pripravené cenové ponuky ako pre tzv. škodovky, tak aj pre ďalšie, veľmi podobné auto, ktorým by mal byť Seat. "Je to jeden z možných variantov," potvrdil MF DNES vysoko postavený zdroj z automobilky. Rozhodnutie však ešte nepadlo.
Výroba dvoch veľmi podobných áut na jednej linke má logiku. Je totiž lacnejšia, ako keď sa vyrábajú podobné modely v menšom počte v dvoch rôznych závodoch. Výroba v Česku je navyše lacnejšia ako v Španielsku.
Takýto plán má však aj negatíva. Seat je na tom v koncerne Volkswagen (VW) zo všetkých automobiliek najhoršie a dá sa očakávať, že prípadný presun časti výroby zo Španielska do Čiech vyvolá búrlivé protesty najmä v čase, keď každý piaty Španiel nemá prácu.
Škoda Auto zatiaľ odmieta komentovať správy o možnej montáži Seatov v Česku. V každom prípade, automobilka by tým vyriešila ešte jeden problém: čo so závodom vo Vrchlabí. Ten mal pôvodne vyrábať koncernové miniautá, nakoniec však túto zákazku získal bratislavský závod koncernu VW. Automobilka odvtedy pre Vrchlabí hľadá dlhodobejšie využitie.