TOKIO. Japonský výrobca spotrebnej elektroniky a hier Sony vykázal v obchodnom roku 2009/2010, ktorý sa skončil 31. marca, stratu 40,8 miliardy JPY (345,59 milióna eur). To je však lepší výsledok ako v predchádzajúcom obchodnom roku, keď mal Sony stratu 98,9 miliardy JPY.
Japonský koncern vďačí za tieto lepšie výsledky najmä znižovaniu nákladov a ožívaniu predaja spotrebnej elektroniky.
Tržby Sony za 12 mesiacov do 31. marca 2010 klesli medziročne o 7 % na 7,21 bilióna JPY. Koncern však po roku vykázal prevádzkový zisk 3,18 miliardy JPY. Na porovnanie v predchádzajúcom obchodnom roku 2008/2009 mal ešte prevádzkovú stratu 227,8 miliardy JPY.
Za tri mesiace od začiatku januára do konca marca zaznamenal Sony čistú stratu 56,6 miliardy JPY a tržby vo výške 1,72 bilióna JPY.
Sony očakáva, že sa mu už tento obchodný rok podarí dostať sa z červených čísiel a predpovedá, že ukončí hospodárenie s čistým ziskom 50 miliárd JPY a jeho tržby dosiahnu 7,6 bilióna JPY.